Tüketicilerin İlgilenim Düzeylerine Göre Alışveriş Merkezi Tüketicinin Alışveriş Davranışları İlgilenim ile Alışveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenlerinin Sadakate Etkisi


Creative Commons License

Arslan F. M., Bakır N. O.

Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, cilt.28, sa.1, ss.227-259, 2010 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 28 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2010
  • Dergi Adı: Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source
  • Sayfa Sayıları: ss.227-259
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Türkiye'de sürekli yeni alışveriş merkezleri (AVM) açılmakta, bunların büyük bir kısmı da İstanbul'da yer almaktadır. AVM'lerdeki artış çetin bir rekabeti tespit edilmesi büyük önem arz etmektedir. Geçmiş çalışmalara göre sadakat üzerinde en etkili unsurların başında ilgilenim gelmektedir. Buradan hareketle sadakatleri üzerinde AVM'lerin tercih edilme sebepleri ve ilgilenimin etkisini ölçmektedir. Aynı zamanda ilgilenim seviyesi farklı olan tüketicilerin AVM'lerdeki alışkanları ve alışveriş davranışları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla çalışma, İstanbul Avrupa yakasında yer alan, en az 10 yıldır faaliyet gösteren ve en fazla ziyaretçi sayısına sahip dört AVM'de gerçekleştirilmiş ve kolayda örnekleme yöntemiyle toplam 700 kişiden veri toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre ilgilenim seviyesi farklı olan tüketicilerde sadakat üzerinde farklı AVM tercih nedenleri etkili olmaktadır. Ayrıca ilgilenimin sadakat üzerinde etkili olduğu da elde edilen bulgular arasındadır.