Çocuk Kütüphaneleri ve Türkiye’de Durum


Creative Commons License

Karagözoğlu Aslıyüksek M.

Halk Kütüphaneleri: Geçmişten Geleceğe Yönelimler ve Yeni Roller, Hüseyin ODABAŞ,Mehmet Ali AKKAYA, Editör, Hiperkitap, İstanbul, ss.387-405, 2018

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2018
  • Yayınevi: Hiperkitap
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.387-405
  • Editörler: Hüseyin ODABAŞ,Mehmet Ali AKKAYA, Editör
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çocuk kütüphaneleri, bebekler, okul öncesi çocukları, okul çağı çocukları, özel gereksinimli çocuklar, gençler, ebeveynler, bakıcılar ve çocuklarla ilgili çalışmalar yürüten diğer yetişkinler olarak çeşitlendirilebilen geniş bir kullanıcı kitlesine sahip; kitap okuma saatleri, dramalar, yaratıcı etkinlikler vb. özellikli hizmetlerle kullanıcı gruplarına okuma alışkanlığı ve kültürü kazandırmayı amaçlayan, bu amaca hizmet edecek personel, mekân ve koleksiyon unsurlarını bünyesinde barındıran tematik kütüphanelerdir. Bu çalışmada, çocuk kütüphanelerinin mekân, bütçe, kullanıcı, personel ve koleksiyon unsurları ele alınmış; çocuk kütüphanelerinde koleksiyon oluşturma ve geliştirme aşamasında dikkat edilmesi gereken hususlar belirtilmiş ve çocuk kütüphanelerinde kullanıcı hizmetleri ile yaratıcı etkinlikler anlatılmıştır. Çocuk kütüphanelerini bütün yönleriyle ele almayı amaçlayan çalışmada, ideal bir çocuk kütüphanesinin sahip olması gereken özellikler ve Türkiye’deki mevcut durum açıklanmıştır.