SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, cilt.2, sa.40, ss.49-76, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın literatür bölümünde algılanan örgütsel destek, kurum
imajı ve çalışan sadakati kavramları ele alınacak olup algılanan örgütsel desteğin
çalışan sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının aracılık rolü incelenecektir.
Araştırmanın örneklemini İstanbul merkezli karayolu taşımacılığı sektöründe
özel bir işletmede çalışan 973 kişi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında
katılımcıların demografik özelliklerine yönelik bulgular, algılanan örgütsel
destek, kurum imajı ve çalışan sadakati değişkenlerine ait faktör ve güvenilirlik
analizleri, değişkenlere ilişkin ortalama değerler ve değişkenler arası ilişkiyi
belirlemeye yönelik aracılık analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre
algılanan örgütsel desteğin çalışan sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının
kısmi aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir.
And also, the mediating role of corporate image over the effects of perceived
organizational support on employee loyalty will be examined. The sample of the
study consists of 973 people working in a private enterprise in Istanbul based
road transport sector. Within the scope of the research, the participants'
demographic characteristics findings, factor and reliability analyzes of perceived
organizational support, corporate image and employee loyalty, mean values of
variables and mediation analysis to determine the relationship between variables
were made. According to the results of the study, it was found that corporate
image has a partial mediating role over the effect of perceived organizational
support on employee loyalty.