Türkiye'de Kur'ân ve Kıraat Eğitimi, Doç. Dr. Ahmet Gökdemir, Editör, İlahiyat, Ankara, ss.25-57, 2021
Bu makale, ilahiyat fakültesindeki “İngilizce İlahiyat Programı”nda
işlenmekte olan “Kur’an Okuma ve Tecvîd” derslerinin muhtevasına ve eğitimin
veriliş şekline dair konuları ele almayı amaçlamaktadır. Bizzat yabancı dilde
eğitim vermek hususu tartışılır bir konu iken esas olarak Arapça eğitimine
dayanan ilahiyat fakültelerindeki İngilizce İlahiyat Programı’ndaki Kur’an
derslerinin İngilizce olarak işlenmesi ele alınmayı gerektiren bir konudur.
Hâlihazırda birçok mezununu da vermiş olan bu program hem icrâcı akademisyenler
hem de programa ciddi puanlar almak suretiyle katılan öğrenciler tarafından,
asgarî bir değerlendirmeye tabi tutulacak kadar bir tecrübeye sahiptir. İşte bu
çalışma, programın başladığı ilk yıllardan itibaren Marmara Üniversitesi
İlahiyat Fakültesi İngilizce İlahiyat Programı’nda Kur’an dersleri vermekte olan
bir akademisyenin, konuyu ele alışına şahitlik etmektedir.
İngilizce İlahiyat Programı’nın açılması ve devamının sağlanması
oldukça önemlidir. Burada işlenen Kur’an dersleri de hem eğitimin verildiği
zaman içerisinde hem de mezuniyet sonrasında talebelere ciddi katkıları olabilecek
bir eğitim imkânıdır. Bu makale, artısı ve eksisiyle İngilizce İlahiyat
Programı’nda işlenen Kur’an derslerinin serencamını ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Ayrıca bu çalışma, buradan mezun olmuş ve halen programda
bulunan talebelerin konuyla ilgili değerlendirmelerini sunmaktadır.