Amaç: Bu çalışmanın amacı Marmara Üniversitesi Diş He- kimliği Fakültesi’nde okumakta olan 5. sınıf öğrencilerinin Covid-19 öncesi ve sonrası protetik diş tedavisi eğitimlerinin karşılaştırılması ve Covid-19’un eğitimsel etkisinin ortaya kon- masıdır. Gereç ve Yöntem: Bu araştırmanın çalışma grubunu T.C. Marmara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde eğitim gör- mekte olan 5. sınıf 123 diş hekimliği öğrencisi oluşturmakta- dır. Çalışma grubundaki öğrencilere teşhis, tedavi planlaması, tedavi ve tedavi sonrası olmak üzere 4 başlık altında 35 soru- dan oluşan anonim bir anket yöneltilmiştir. Elde edilen veriler istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Covid-19 öncesi ve Covid-19 sonrası karşılaştırma- larda; teşhis, tedavi planlaması ve tedavi sorularında belirli alanlarda alınan cevaplarda istatistiksel olarak anlamlı farklılık- lar bulunmuştur (p<0,05). Sonuç: Bu çalışmada diş hekimliği öğrencilerinde Covid-19 öncesi ve sonrası bilgi düzeylerinde büyük bir farklılık gözlen- memekle birlikte, pandemi döneminde verilen uzaktan eğitim seviyesinin öğrencilerin teorik bilgilerini geliştirmesi anlamın- da yeterli olduğunu göstermektedir. Bu çalışma, pandemi dönemiyle ilgili klinik becerilerin değerlendirilmesi için farklı çalışmaların yapılması ihtiyacını ortaya koymaktadır.
Aim: The aim of this study is to compare the prosthetic dental treatment trainings of 5th grade students studying at Marmara University Faculty of Dentistry before and after Covid-19 and to reveal the educational effect of Covid-19. Materials and Method: The study group of this research is consists of 123 5th grade dentistry students studying at Mar- mara University Faculty of Dentistry. An anonymous question- naire consisting of 35 questions under 4 headings: diagnosis, treatment planning, treatment and post-treatment was dire- cted to the students in the study group. The obtained data were evaluated statistically. Results: In comparisons before and after Covid-19; statistical- ly significant differences were found in the answers received in certain areas in diagnosis, treatment planning and treat- ment questions (p<0.05). Conclusions: In this study, although there is no big differen- ce in the knowledge levels of dentistry students before and after Covid-19, it shows that the distance education level gi-ven during the pandemic period is sufficient in terms of improving the theoretical knowledge of the students. This study reveals the need for different studies to evalua- te clinical skills during the pandemic period.