OKUL ÖNCESİ KURUMLARA DEVAM EDEN 5-6 YAŞ ÇOCUKLARININ İLKOKUL HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ


Creative Commons License

Şallı D.

Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, cilt.5, sa.1, ss.147-152, 2016 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmada; okul öncesi kurumlara devam eden 5-6 yaş çocuklarının ilkokul hakkındaki düşüncelerinin; 3

boyutta incelenmesi amaçlanmıştır. Bu boyutlar çocuklarının ilkokul ile ilgili olumlu düşünceleri, ilkokul ile ilgili

olumsuz düşünceleri, ilkokuldan beklentileri şeklinde belirlenmiştir. Araştırmada çocukların görüşlerini

belirlemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın

örneklemini 2015–2016 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinin 3 merkez ilçesinde yer alan milli eğitim bakanlığına

bağlı resmi okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim alan 5-6 yaş grubundan rastgele seçilmiş 50 çocuk

oluşturmuştur. Araştırmada 15 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından

örneklemdeki çocukların ifadeleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar karşılaştırılarak kategoriler oluşturulmuştur.

Araştırmanın sonucunda; çocukların genel olarak ilkokulla ilgili olumlu düşünceleri olduğu ve ilkokula gitmek

istedikleri ama olumsuz olarak gördükleri bazı özellikler yüzünden kaygıları olduğu belirlenmiştir. Yapılan

araştırmanın sonucuna dayanarak; ailelerin çocuklarına ilkokul hakkında nasıl bilgi vermeleri gerektiği ile ilgili

seminerler düzenlenmesi ve çocukların yıl içerisinde birkaç kez farklı ilkokula gezi düzenleyerek buradaki

uygulamalara katılmaları ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.


This study tries to find out different ideas considering 5-6 year old children’s point of views from three

dimensional aspects. These dimensions clarify preschool’s children positive and negative feelings and their

expectations toward their school. Regarding the content analysis of this study, it is based on qualitative

research. The samples of study were gathered between 2015-2016 school year in Istanbul province in three

districts center preschools on 50 5-6 year old children which all participated schools were depending on the

national education ministry. 15 open ending questions are applied in the research. This study is categorized the

different and same responses of children’s point of views. At the end of study, most of children stated their

positive feeling toward going to school but because of some negative effects, they stated somewhat anxious

feelings about it. Based on the result of study, there is a need for holding conferences and seminars for

parents; also, there is a need for having excursion to different school to improve the results.