Amaç: Çalışma kapsamında, tıp fakültesi altıncı sınıf öğrencilerinin COVID-19 pandemisinin ilk yılının sonunda kendilerini aşılar ve COVID-19 aşı türleri hakkında yeterli bilgi düzeyinde hissedip hissetmediklerinin değerlendi- rilmesi amaçlandı. Yöntemler: Çalışmamız niteliksel tipte bir çalışmadır. Şubat 2021 tarihinde altıncı sınıf öğrencileri arasından kartopu yöntemiyle örneklem seçildi ve görüşmeyi 10 öğrenci kabul etti. Görüşmeler, yarı-yapılandırılmış soru rehberi aracı- lığıyla çevrimiçi olarak derinlemesine gerçekleştirildi. Bulgular: Katılımcıların çoğu; genel aşı türleri, yeni üretilen COVID-19 aşı türleri, etki mekanizmaları ve bu aşıların etkinliği ve güvenirliği ile ilgili olarak kendilerini yeterince bilgili hissetmediklerini belirtti. Tamamı kendilerine öne- rilen inaktif COVID-19 aşısını henüz faz çalışmaları tamamlanmadan yaptırmayı kabul etmişti. Sonuç: Tüm katılımcıların, COVID-19 aşısı hakkındaki bilgilerini yetersiz bulmalarına rağmen ilk önerilen ve mevcut tek aşı olan inaktif aşıyı, kendilerini ve toplumu koruma adına karar vererek yaptırmış olmalarının yanı sıra bu aşıyı topluma da önerdiklerini bildirmelerinin çok değerli olduğunu düşünüyoruz. Ancak başta genel aşı bilgisi ve güncel aşı bilgisi olmak üzere COVID-19 aşı bilgisinin de tıp fakültesi çekirdek eğitim müfredatında daha fazla yer almasını öneriyoruz. Ayrıca, pandemi sonrası genel aşı türlerine ve COVID-19 aşılarına ilişkin benzer ve yine niteliksel tipte olan araştırmaların tekrarlanması ve sonuçlarının pandemi sürecindeki verilerle karşılaştırılması son derece önemlidir.
Objective: The study aimed to investigate whether 6th-grade students in a medical school have sufficient knowledge about general and COVID-19 vaccine types at the end of the first year of the COVID-19 pandemic. Methods: In this qualitative study, the sample was selected by snowball method among 6th-year medical students in February 2021. The data were collected in-depth by using a semi-structured question guide with 10 participants who agreed to be interviewed. Results: Most of the participants stated that they did not feel knowledgeable enough about the general vaccine types, the newly produced COVID-19 vaccines, the mechanisms of action of COVID-19 vaccines, and the efficacy and safety of these vaccines. All participants agreed to have the recommended vaccine before the phase studies were completed. Conclusion: It is invaluable for the participants to report that they had decided to be vaccinated with the inactivated vaccine, which was Turkey's first recommended and current vaccine. Although they thought their COVID-19 vac- cine knowledge was insufficient, they agreed to get vaccinated to protect themselves and society. Furthermore, it is remarkable that most participants also reported recommending the new vaccines to society. Therefore, we suggest that general and current vaccine information, including the COVID-19 vaccine, should be part of the medical school core education curriculum. In addition, it will be essential to repeat similar and qualitative research on available vaccine types and COVID-19 vaccines after the pandemic and compare the results with the data in the middle of the pandemic.