Ortaöğretimdeki Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminin Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Dersi Sınav ve Ödevleri Çerçevesinde Durumu


Babacan M.

Ankara TÖMER Dil Dergisi, vol.14, no.36, pp.24-34, 2003 (National Refreed University Journal)

  • Publication Type: Article / Review
  • Volume: 14 Issue: 36
  • Publication Date: 2003
  • Title of Journal : Ankara TÖMER Dil Dergisi
  • Page Numbers: pp.24-34

Abstract

Sanat, hem kişinin yaratıcı gücünü geliştirmek, hem de insanlık niteliklerini yüceltmek için güçlü bir araçtır. Güzel sanatların önemli bir kolunu oluşturan edebiyat da, yazılı ve sözlü eserler aracılığıyla insanın duygu ve düşünce yönünden olgunlaşmasını, gelişmesini, hayat ve olaylara karşı vicdanî yargılar çerçevesinde isabetli kararlar vermesini sağlar. Günümüzde ise insanımıza kitap okuma alışkanlığı kazandırılamadığı gibi, görsel medyanın, televizyon izleme alışkanlığının ve internette "chat"leşmenin hayata hakimiyeti gibi nedenlerle eğitim çağındaki insanımız da kitap okumaktan uzaklaşmaktalar. Bu da onların Türkçe'yi yazılı ve sözlü olarak ifade etmede ve imlâ kurallarını bilmekte zorluk çekmelerine yol açmaktadır. Böylece ülkemizde edebiyat sanatı işlevini yerine getirememekte, insanımız arasında iletişim bozukluklarına ve iletişimsizliğe yol açmakta, sosyal gelişme ve bilimsel ilerleme adına bir durgunluk ve hatta gerileme yaşanmaktadır.