Finansal Hizmet İşletmelerinde Coğrafi Pazarlama ile Risk Analizi.


Creative Commons License

Gürder F.

Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, cilt.28, sa.1, ss.358-410, 2010 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 28 Konu: 1
  • Basım Tarihi: 2010
  • Dergi Adı: Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.358-410

Özet

İşletmeleri özellikle coğrafi verileri de sisteme entegre ederek herhangi bir konuda karar vermelerinde destekleyen bir uygulama olan Coğrafi Pazarlama risk analizinde de kullanılabilir. Bir Coğrafi Enformasyon Sistemi olan Coğrafi Pazarlama uygulamasında risk analizi için yazılım ve donanımın ötesinde en önemli bileşen olan coğrafi veriler kullanılır. Şimdiye değin karşılaşılan uygulamalarda Coğrafi Pazarlamanın sigortacılıkta afet yönetimi kapsamında risk analizinde kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışmada Coğrafi Pazarlamanın bankacılık ve sigortacılık sektöründe de müşteri güvenilirliğine bağlı risklerin değerlendirilmesinde kullanılabileceği gösterilecektir.