I.Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Araştırmaları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2014, cilt.1, ss.1-12
Özet
Sözlük anlamıyla toplumun veya bir kuruluşun yaşamında görülen güç dönem, bunalım
olarak anlam bulan kriz, iletişim boyutuyla bakıldığında ise medyada işletmeye yönelik
olumsuz haberlerin yer almasına neden olan önemli bir olayı tariflemektedir. Tarihsel
süreç içerisinde toplumların ve örgütlerin yapıları çok fazla değişmiş olsa da, sistemi
oluşturan öğeler arasında bir çatışma ve uyumsuzluk kültürü devam ede gelmiştir. Önü
alınamayan bu çatışmaların sonucu ise kaçınılmaz olarak kriz olmaktadır. Krizin kaynağı
çoğunlukla dış faktörler olsa da bazı durumlarda örgüt içinden de kaynaklı çatışmalardan
da kaynaklanabilmektedir. En büyük etkisini inanılırlık, güvenilirlik ve saygınlık kaybı
olarak gösteren krizlerle mücadele yöntemlerinin başında şüphesiz başarılı bir kriz iletişimi
gelmektedir.Özellikle sosyal medya gibi modern iletişim ortamları kriz iletişimi için
örgütlere büyük imkânlar sunmaktadır. Bu çerçevede çalışma bir yandan özellik, faktör ve
evreleri bağlamında kriz kavramını incelemeyi ve kriz yönetiminde iletişimin önemini
vurgulamaya amaçlarken, diğer yandan ise günümüzün önemli bir iletişim platformu olan
sosyal medyada kriz iletişimini Türkiye’den güncel bir örnek üzerinden değerlendirmeye
çalışacaktır. Bu kapsamda 61. Dönem Türkiye Hükümeti’ni oluşturan Adalet ve Kalkınma
Partisi’nin 17 Aralık 2013 tarihi ile başlayan süreçte Twitter hesabı mercek altına alınarak
analiz edilmeye çalışılacaktır.
Anahtar Kelimeler: Kriz, Kriz İletişimi, Sosyal Medya, Twitter