SOSYAL BİLİMLERDE AKADEMİK ÇALIŞMALAR, Erdoğan,Türkan;,Temizer,Abidin;,İnan,Ruhi, Editör, Ivpe Cetinje, Prishtina, ss.81-100, 2020
Modern dünyada eğitimin hedefi; kendi öğrenme yönteminin farkında
olarak etkili bir şekilde kullanan, bilgiden nerede ve nasıl yararlanacağını
bilen ve eski bilgilerinin üzerine yeni bilgilerini inşa eden bir öğrenenler
topluluğu yaratmaktır. Yapılandırmacı yaklaşımda öğrenme; öğrenen
özelinde ve bireysel bir öğrenme süreci oluşturarak, öğrenenin zihninde yeni
deneyimler yoluyla sürekli ve aktif bir şekilde bilişsel yapılandırma
oluşturma sürecidir. Bu bağlamda, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı
değişen yeni hedefe ulaşmak için önemli bir rol oynamaktadır (Abbott ve
Ryan, 1999). Biricik ve tek olduğu kabul gören birey tarafından bilgi
yapılandırılmakta ve anlamlandırılarak öğrenme gerçekleşmektedir.
Yapılandırmacı öğrenme kuramına uygun düzenlenmiş ve planlanmış bir
eğitim ortamında birey, öğretmenlerinin rehberliği ile bilgiye ulaşabilmekte
ve edindiği bilgi, beceri, tutum ve davranışları günlük hayatta uygulayabilir
hale gelmektedir. Verilen eğitimin niteliğini ve geçerliliğini
değerlendirebilmek için de öğretmen ve öğrencilerin etkileşim içinde yer
alacağı bir ölçme değerlendirme politikası gerekmektedir.