SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OTANTİK ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNE YÖNELİK BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ


Çiçek Erdoğan D., Baysal Z. N. , Özden B.

SOSYAL BİLİMLERDE AKADEMİK ÇALIŞMALAR, Erdoğan,Türkan;,Temizer,Abidin;,İnan,Ruhi, Editör, Ivpe Cetinje, Prishtina, ss.81-100, 2020

  • Basım Tarihi: 2020
  • Yayınevi: Ivpe Cetinje
  • Basıldığı Şehir: Prishtina
  • Sayfa Sayıları: ss.81-100
  • Editörler: Erdoğan,Türkan;,Temizer,Abidin;,İnan,Ruhi, Editör

Özet

Modern dünyada eğitimin hedefi; kendi öğrenme yönteminin farkında olarak etkili bir şekilde kullanan, bilgiden nerede ve nasıl yararlanacağını bilen ve eski bilgilerinin üzerine yeni bilgilerini inşa eden bir öğrenenler topluluğu yaratmaktır. Yapılandırmacı yaklaşımda öğrenme; öğrenen özelinde ve bireysel bir öğrenme süreci oluşturarak, öğrenenin zihninde yeni deneyimler yoluyla sürekli ve aktif bir şekilde bilişsel yapılandırma oluşturma sürecidir. Bu bağlamda, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı değişen yeni hedefe ulaşmak için önemli bir rol oynamaktadır (Abbott ve Ryan, 1999). Biricik ve tek olduğu kabul gören birey tarafından bilgi yapılandırılmakta ve anlamlandırılarak öğrenme gerçekleşmektedir. Yapılandırmacı öğrenme kuramına uygun düzenlenmiş ve planlanmış bir eğitim ortamında birey, öğretmenlerinin rehberliği ile bilgiye ulaşabilmekte ve edindiği bilgi, beceri, tutum ve davranışları günlük hayatta uygulayabilir hale gelmektedir. Verilen eğitimin niteliğini ve geçerliliğini değerlendirebilmek için de öğretmen ve öğrencilerin etkileşim içinde yer alacağı bir ölçme değerlendirme politikası gerekmektedir.