7tepe Klinik, cilt.16, sa.2, ss.176-179, 2020 (Hakemli Dergi)
Amaç: Geleneksel tanımına göre zeka; uzun dönem içinde,
başarının ve akademik yeterliliğin ana faktörü olarak kabul
edilmiştir. Zekâ akıl yürütme, problemi planlama, problem
çözme, düşünme, fikirleri anlama, dilleri kullanma ve öğrenme
gibi birçok yetenek içeren bir bütündür. Çocukların periodontal
dokuları erişkin bireylerden farklı olmakla birlikte,
periodontal problemler de farklı tablolarla karşımıza çıkabilir.
Bu çalışmanın amacı, 10-15 yaş arasındaki çocuk hasta grubunda,
dişeti iltihabı ile bilişsel durum arasında bir ilişki olup
olmadığını araştırmaktır.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya 39 çocuk hasta dahil edildi ve
ebeveynlerinden yazılı onam alındı. Bilişsel işlev, Raven’ın
Standart İlerleme Matrisi ile ölçüldü. Bu testte, her bir katılımcıdan
gelen doğru cevapların sayısı hesaplanıp, ağız sağlığı durumu
ile ilgili bilgiler DMFT, Gingival İndeks (Gİ), Plak İndeks
(Pİ), ve Sondalama derinliği (SD) ölçümlerine göre elde edildi.
İstatistiksel analizler SPSS 16.00 yazılımı kullanılarak yapıldı.
Bulgular: Yaş ortalaması 11.67 ± 1.40 olan 20 erkek (% 51,3),
19 kız (% 48,7) çocuk değerlendirildi. Doğru cevap sayısı 12
ile 53 arasında değişirken Raven skoru ortalaması %57.79±
14.09 olarak bulundu. Sırasıyla, ortalama DMFT, Gİ, Pİ, SD;
5.26± 2.64, 0.80 ± 2.19, 1.17 ± 0.44 ve 1.78 ± 0.28 olarak tespit
edildi. Hastaların ortalama seans sayısı 3.92 ± 4.01 olarak
hesaplandı.
Sonuç: Çocuk hastalardaki çürük ve periodontal durum ile bilişsel
seviyeyi birlikte araştıran ilk çalışma niteliğindeki öncül
çalışmamızın sonuçları bilişsel durum ile periodontal durum
arasında anlamlı ilişki olmadığını ortaya koymaktadır.
Aim: Intelligence, based on its traditional definition, have
been considered as the major factor for the success of the
academic sufficiency. Intelligence is a sum that includes
many skills such as reasoning, problem planning, problem
solving, thinking, understanding, language use and learning.
Periodontal tissues of children are different from adults. Moreover,
periodontal problems can also be displayed in various
different ways in children. The aim of this study is to investigate
whether there is a relationship between gingivitis and cognitive
status in pediatric patients aged 10-15 years.
Materials and Method: 39 pediatric patients were included.
Cognitive function was measured using Raven's Standard
Progress Matrix. In this test, the number of correct answers
from each participant was calculated and information about
oral health status was obtained according to DMFT, Gingival
Index (GI), Plaque Index (PI), and Probing depth (SD) measurements.
Statistical analyzes were done using SPSS 16.00
software.
Results: Twenty boys (51.3%) and 19 girls (48.7%) with mean
age of 11.67 ± 1.40 were evaluated. While the number of correct
answers varied between 12 and 53, the mean Raven
score was 57.79 ± 14.09%. Mean DMFT, GI, PI, PD, was determined as 5.26 ± 2.64, 0.80 ± 2.19, 1.17 ± 0.44 and 1.78 ±
0.28, respectively. The average number of sessions of the
patients was calculated as 3.92 ± 4.01.
Conclusion: The results of our preliminary study which
investigated caries, periodontal status and cognitive level
in pediatric patients, demonstrated that there is no significant
relationship between cognitive status and periodontal
status.