2023 Perspektifinde Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesi EğitimiUluslararası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Mart 2012, (Özet Bildiri)
21
yüzyılada toplum çocuğun, gerçek dünyayla dengeli, bilinçli, sınırlarını bilen
ve bir ilişki kurabilen bir birey olarak yetişmesini ister. Okul öncesi dönem
çocuğu fiziksel, sosyal ve yaratıcı oyunları oynamayı sever. Toplumda her geçen
gün artan dijital oyun etkileri maalesef çocuğun hayat merkezinde büyük bir problem
oluşturmaktadır. Amacınız, çocuğu dijital dünyadan da tamamen soyutlamakta olmamalıdır.
Unutulmamalıdır ki, bilgisayar doğru kullanıldığında okul öncesi dönemde de olumlu
etkileride olduğu söylenebilir. Alanında uzman eğitimcilerin hazırladığı,
tasarladığı, bilgisayar destekli eğitim materyal etkinlikleriyle dengeli,
denetimli ve kaliteli içerikler geliştirmelidir. Yaşına, gelişim seviyesine
uygun, pedagojik desteklenmiş eğitici videolar ve etkileşimli içerikler çocuğun
sağlıklı gelişimi için en sağlıklı yol olduğu söylenebilir.
In the 21st century, society wants children to grow up as individuals who are balanced, conscious, aware of their limits, and able to form relationships with the real world. Preschool children enjoy physical, social, and creative play. Unfortunately, the increasing influence of digital games in society is creating a major problem at the centre of children's lives. Your goal should not be to completely isolate children from the digital world. It should not be forgotten that computers, when used correctly, can also have positive effects in the pre-school period. Balanced, controlled and high-quality content should be developed with computer-assisted educational material activities prepared and designed by educators who are experts in their field. Educational videos and interactive content that are age-appropriate, developmentally appropriate and pedagogically supported can be said to be the healthiest path for the child's healthy development.