5th International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology- ICDET, Antalya, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2019, ss.12
Bu çalışmada; okul yöneticilerinin iş yaşam dengelerine ilişkin algılarını analiz etmek amaçlanmıştır.
Araştırmada yöneticilerin görüşlerini belirlemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden fenemenoloji
deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019–2020 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinin 3
merkez ilçesinde yer alan milli eğitim bakanlığına bağlı resmi okullarda yöneticilik yapan rastgele
seçilmiş 15 yönetici oluşturmuştur. Araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen, 8 açık uçlu
sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından örneklemdeki
yöneticilerin ifadeleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar karşılaştırılarak kategoriler oluşturulmuştur.
Araştırmanın sonuçlarına göre; okul yöneticilerinin iş dışında gerçekleştirdikleri faaliyetlerin özel
hayatlarına ilişkin yapmaları gereken zorunluluklardan ibaret olduğu ve özel hayata dair geniş
kapsamlı faaliyetler gösteremedikleri için iş yaşam dengesini kısmen kurabildikleri bu konuyla ilgili
daha fazla bireysel zamana ihtiyaç duydukları ortaya çıkmıştır.