OKUL YÖNETİCİLERİN İŞ YAŞAM DENGELERİNE YÖNELİK ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİYLE İLGİLİ NİTEL BİR ARAŞTIRMA


Creative Commons License

Şallı D.

5th International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology- ICDET, Antalya, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2019, ss.12

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.12
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada; okul yöneticilerinin iş yaşam dengelerine ilişkin algılarını analiz etmek amaçlanmıştır.

Araştırmada yöneticilerin görüşlerini belirlemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden fenemenoloji

deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019–2020 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinin 3

merkez ilçesinde yer alan milli eğitim bakanlığına bağlı resmi okullarda yöneticilik yapan rastgele

seçilmiş 15 yönetici oluşturmuştur. Araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen, 8 açık uçlu

sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından örneklemdeki

yöneticilerin ifadeleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar karşılaştırılarak kategoriler oluşturulmuştur.

Araştırmanın sonuçlarına göre; okul yöneticilerinin iş dışında gerçekleştirdikleri faaliyetlerin özel

hayatlarına ilişkin yapmaları gereken zorunluluklardan ibaret olduğu ve özel hayata dair geniş

kapsamlı faaliyetler gösteremedikleri için iş yaşam dengesini kısmen kurabildikleri bu konuyla ilgili

daha fazla bireysel zamana ihtiyaç duydukları ortaya çıkmıştır.