Uzaktan Eğitim Sürecinde Özgün Baskı Resim Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi


Creative Commons License

Şen Ş. N., Aykaç V.

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.24, sa.3, ss.1766-1792, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Öz

Günümüz iletişim olanaklarının, küreselleşmenin ve bilgi

teknolojilerinin de hızla gelişmesinin sonucunda, hem eğitimöğretim

hem de sanat alanlarının doğal olarak etkilendiği

görülmekte, dolaylı olarak da bu alanlar içerisinde yeni arayışlar

ortaya çıkmaktadır. Alternatif eğitim olanakları, geleneksel

ortam ve teknikleri yeni, deneysel yaklaşımlarla bağdaştırma,

uygulama alanlarında yeni yöntemsel arayışlar gibi yaklaşımlar

oluşum göstermektedir. Bu bağlamda günümüz teknolojileri

sayesinde çeşitli iletişim araçları kullanılarak zaman ve

mekândan bağımsız eğitimin yürütülebildiği çağdaş ve yenilikçi

eğitim sistemi olarak ifade edilebilecek uzaktan eğitim kavramı

çıkmaktadır. Covid-19 pandemi dönemi içerisinde bakıldığında,

uzaktan eğitimin, eğitim-öğretim işleyişinin devam edebilmesi

adına, bir kurtarıcı olduğu varsayılmakta ve bahsedilen alternatif

eğitim ortamlarının uygulanmasına olanak sağladığı

görülmektedir. Bu dönem içerisinde teorik derslerin uzaktan

eğitim ile işlenebildiği gibi uygulamalı derslerin de işlendiği

görülmekte ve bu derslerin de bir arayış içinde oluşuna

rastlanmaktadır. Ortaya çıkan arayış durumu ile geleneksel

eğitim ortamlarındaki değişim, uygulama alanında da hem

eğitim vermekte olan hem de eğitim görmekte olan bireylerin var

olan yaklaşımlarında değişikliğe gitmelerine yol açmıştır. Bu

araştırmada uzaktan eğitim sürecinde işlenmiş olan Özgün Baskı

Resim dersinin süreç içerisindeki öğrenci yorumlamaları ele

alınmakta ve aktarılmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü

Resim-İş Öğretmenliği Programı 4. sınıf öğrencileri

oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğrencilerin özgün baskı

resim dersini atölye ortamlarından uzakta gerçekleştirmiş

olmaları ve bu nedenle teknik ve materyal kullanımlarında söz

konusu olan değişikliklere ilişkin görüşleri, görüşme formu ve yarı

yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak incelenmek

istenmiştir. Bu inceleme sonucunda karşılaşılması hedeflenen

sonuçların sanat eğitimi ve lisans düzeyi özgün baskı resim atölye

eğitiminde öğrencilerin daha yaratıcı üretimler yapmalarına

yardımcı olacağı öngörülmektedir.