II. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
Teknolojinin hayatımıza girmesiyle birlikte günlük yaşantımızda sıklıkla karşılaşılan somut sorunlar soyut sorunlara dönüşmekte gelecekte teknoloji insanların problem çözme, bilişsel gelişim, ince motor kas gelişimi, planlama özelliklerini daha da az kullanımına sevk ederek bireysel özellikleri dikkate alınmaksızın bireylerin tek bir kalıpta yetiştirildiği ve gelecekte böyle giderse üreten bireyden tüketen bireye geçiş yaşanacaktır. Bu araştırmanın amacı okul öncesi son sınıf öğretmen adaylarının staj uygulamalarında kullanabilecekleri 4-5 yaş grubu çocukların çevrelerindeki nesneleri, şekilleri ve renkleri ayırt etmeleri doğal bir merak uyandırmalarını sanatsal algı özelliklerini ve mühendislik alt yapısını oluşturmalarını sağlayarak STEM uygulamalarıyla bir arada basit devrelerle tasarlanmış materyaller ile üretken bireyler yetiştirmektir. Bu çalışma nitel yöntemle üretilmiştir. Araştırmada günümüz teknoloji alt yapısıyla desteklenen STEM uygulamaları birçok anaokulunda gerçekleştirilmekte öğretmen adaylarının bu çalışmalarla okul öncesi bireylerinin gelecekte görsel algı, motor becerileri, analitik düşünme ve problem çözme becerilerini güçlendirerek üretken olmaları ve merakları sayesinde geleceğin yazılımcıları ya da mucitleri olması beklenmektedir. Bu araştırma da başlangıçta öğretmen adaylarına bağımsız bir konu ya da tema seçtirerek bunu kompozisyon ile ağaç ve teknoloji destekli puzzle tasarımına dönüştürmeleri istenmiştir. Staj okulundaki çocuklara tasarımları uygulamaları ve gözlemlerini yazmaları beklenmiştir. Sonuç olarak analitik düşünme ve teknolojik materyal tasarımı uygulamalarıyla öncelikle öğretmen adaylarının kendi üretkenliğini geliştirmiş ve okul öncesi dönem çocuklarının bu uygulamalar sayesinde domino etkisi oluşturularak düşünen ve üretken bireyler yetiştirilmiştir.
Anahtar Kelimeler Eğitim teknolojileri, materyal tasarımı, okul öncesi eğitimi ve elektronik.
Due to technological developments concrete problems transformed frequently into abstract problems, in the future, it is expected that technology people will be encouraged to use problem solving, cognitive development, fine motor muscle development and planning properties for even less use, the consuming individual will be transitioned. The purpose of this research is to provide students with 4-5 year old children who can use pre-school final-year teacher candidates for internship applications to create a natural curiosity to distinguish the objects, shapes and colors in their surroundings by creating artistic perception characteristics and engineering background, train. This study was produced by a qualitative method. STEM applications supported by modern technology infrastructure carried out in many kindergartens. It is expected that pre-service teachers will be prolificers and inventors of the future by strengthening their visual perception, motor skills, analytical thinking and problem solving skills in future. This research was initially aimed at selecting prospective teachers for an independent topic or theme and transforming it into a puzzle design with tree and technology support. It is expected that students in the internship school should apply their designs and write their observations. In conclusion, by applying analytical thinking and technological material designing, teacher candidates have developed their own productivity and pre-school children have developed dominant and dominant individuals by creating domino effect through these applications.
Key Words Education technologies, material design, pre-school education and electronic.