5th International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology- ICDET, Antalya, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2019, ss.12
Araştırmanın amacı, öğretmenlerin etik değerlere yönelik algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları
arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeline
uygun olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ilinin 3 merkez ilçesinde yer alan Milli
Eğitim Bakanlığına bağlı olan devlet okullarında ve özel okullarda görev yapan 364 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; demografik bilgi formu, Örgütsel Vatandaşlık Ölçeği ve
Öğretmenlik Mesleği Etik Envanteri kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre; pozitif yönlü korelasyon
tespit edilmiştir. Bu sonuca göre; öğretmenlerin etik değerlere ilişkin algısı arttıkça örgütsel vatandaşlık
davranışlarının da arttığı sonucu bulunmuştur. Araştırmanın bulguları doğrultusunda önerilerde
bulunulmuştur.