ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞLARINA ARACILIK ETMEK: ETİK DEĞERLER ALGISI


Creative Commons License

Şallı D.

5th International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology- ICDET, Antalya, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2019, ss.12

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.12
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırmanın amacı, öğretmenlerin etik değerlere yönelik algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları

arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeline

uygun olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ilinin 3 merkez ilçesinde yer alan Milli

Eğitim Bakanlığına bağlı olan devlet okullarında ve özel okullarda görev yapan 364 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; demografik bilgi formu, Örgütsel Vatandaşlık Ölçeği ve

Öğretmenlik Mesleği Etik Envanteri kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre; pozitif yönlü korelasyon

tespit edilmiştir. Bu sonuca göre; öğretmenlerin etik değerlere ilişkin algısı arttıkça örgütsel vatandaşlık

davranışlarının da arttığı sonucu bulunmuştur. Araştırmanın bulguları doğrultusunda önerilerde

bulunulmuştur.