6-11 Yaş Başlangıç Piyano Öğrencileri İçin Piyano Metodu İçeriği Önerisi


Creative Commons License

Bıyıklıoğlu Z. O.

Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD), cilt.14, sa.2, ss.631-653, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Araştırmada 6-11 yaş piyano başlangıç öğrencileri için piyano metodu içeriği önerisi oluşturulmuştur. Araştırmada 6-11 yaş çocuklarının, bedensel zihinsel ve psikomotor davranışları düşünülerek piyano çalabilmek için gerekli hedef davranışlar tespit edilmiş ve bu bağlamda hazırlanan 24 hedef cümlesi oluşturulmuştur. Bu hedef cümlelerine uygun öğrencilerin yaş aralığı düşünülerek içerik çalışması yapılmış ve metot içeriği oluşturulmuştur. Her hedefe uygun piyano parçaları yazılarak öğrencilerin piyano öğrenme becerilerinin geliştirilebilmesi için gereken içerik sağlanmıştır. İçerik düzenlemesinde basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru bir sıralama takip edilmiştir. Araştırmada 6-11 yaş öğrencilerinin öğrenme düzeyleri düşünülerek 13 piyano parçası ve öğretmen eşliği yazılmıştır. Parçaların her birine parça prozodileri düşünülerek şarkı sözleri yazılmıştır. Parçaların sözlerine uygun görseller hazırlanmış ve bu 13 parçanın teker teker hangi hedef davranışları içerdiği belirtilmiştir.
In the research, a proposal for the content of the piano method prepared for the 6-11 year old piano beginner students was created to be applied before the F.Beyer op.101 piano method. In the study, the target behaviors required for playing the piano were determined by considering the physical, mental and psychomotor behaviors of the children aged 6-11, and 24 target sentences were prepared considering these. Considering the age range of the students suitable for these target sentences, a content study was carried out and the method content was created. By writing piano pieces suitable for each target, the necessary content was provided for the students to improve their piano learning skills. In content arrangement, a from simple to complex, from easy to difficult order was followed. In the research, 13 piano pieces and teacher accompaniment were written considering the learning levels of 6-11 year old students. Lyrics were written for each of the tracks, considering the prosody of the tracks. Visuals were prepared in accordance with the lyrics of the pieces and the target behaviors which these 13 pieces contain were written for each of them.