Sosyal Medya ve Algoritmalar, Necmi Emel Dilmen,Cemile Tokgöz Şahoğlu, Editör, Kriter Yayinevi, İstanbul, ss.155-202, 2022
Çalışmada veri gazeteciliği ve algoritma gibi kavramları benimseyenlerin kimler olduğu, bu kavramların gazetecilik sektöründe ne gibi değişikliklere yol açtığı ve kullanım alanının genişlemesiyle örgütsel ya da yönetimsel etkilerinin neler olabileceği üzerine durulacaktır. Çalışma kapsamında nitel bir yöntem olarak içerik analizi ile uzman gazeteci ve akademisyenlerle derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilecektir. Bu çalışma ile gazetecilik pratiklerinde kullanılan veri bilimi ve algoritma tekniklerinin belirlenmesi ve gazetecilik mesleği kapsamında ortaya çıkan değişim ve dönüşümlerin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda ilk olarak büyük veri kavramı üzerinde durularak medya sektörü açısından etkileri irdelenecektir. Ardından veri gazeteciliği ve algoritmaların yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan yenilikler, fırsatlar ve sorunlar üzerinde durulacaktır.