1. ULUSLARARASI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ KONRESİ, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Temmuz 2005, cilt.1, ss.355-361, (Tam Metin Bildiri)
Mesleki teknik eğitimin çağdaş bilimsel ve teknolojik oluşumların paralelinde sürekli olarak geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması vazgeçilmez bir zorunluluktur. Avrupa Birliği Kopenhag Kriterlerinde de mesleki eğitimi geliştirmek için üye ülkeler ciddi kararlar alarak ,mesleki eğitime önem verilmesi gerektiğini bir kez daha vurgulamışlardır. Ayrıca Türkiye'nin mesleki teknik eğitimi geliştirme çabalarını desteklemek amacıyla 1999 AB Helsinki Zirvesi'nde Türkiye'nin MEDA fonlarından yararlandırılması kararlaştırılmıştır. Bunun sonucunda gelişen teknolojiye göre değişen iş gücü gereksinimiyle, mesleki ve teknik okullarının eksikliklerini gidermek amacıyla ilk olarak, 4 Temmuz 2000 tarihinde, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Avrupa Birliği arasında Türkiye'deki Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi'nin (MEGEP) anlaşması imzalanmıştır. Bu proje mikro projelerden elde edilen deneyimlerle mevcut mesleki eğitimin yapısının uluslararası koşullara uygun olup olmadığını, her meslek dalı için temel bir ulusal sınıflandırma sistemi MEGEP kapsamında bir kez kabul edildiğinde, meslek standartlarının eğitim standartlarına dönüştürüldüğü bir ortamın oluşturulup oluşturulmayacağınıbelirlemeye yöneliktir. Bu çerçevede Türkiye genelinde pilot olarak 105 mesleki eğitim kurumunda, 2004–2005 eğitim öğretim döneminden itibaren 4 yıl süreli modüler eğitim programları uygulanmaya başlanmıştır. Bahçelievler Erkan Avcı Anadolu Teknik Endüstri Meslek Lisesinde elektrik-elektronik modüler eğitim programı için 3 sınıf oluşturulmuştur. Programın başladığı 1. dönem sonunda, modüler programı alan öğrenciler kendi içlerinde ve endüstri meslek lisesi elektronik bölümü öğrencileriyle başarı durumları açısından karşılaştırılmıştır. Uygulanan "Başarısızlık Nedenleri Anketi" sonuçları ve ders başarı ortalamaları incelendiğinde modüler eğitim öğrencilerinin endüstri meslek lisesi öğrencilerine göre daha başarılı olduğu ve endüstri meslek lisesi elektronik programında ilk sene verilen toplam 14 saatlik meslek derslerinin öğrencilerin başarıortalamalarını düşürdüğü ve öğrencilerin kültür derslerine olan ilgilerini azalttığı ortaya çıkmıştır. Bu nedenle başarı ortalamalarını yükseltmek ve eğitim programlarının daha verimli olmasınısağlamak için öneriler geliştirilmiştir.
The fact that the Vocational and Technical Education must be developed and become widespread in accordance with the developing technology and latest developments has an inevitable importance. In European Copenhagen Criteria’s member of EU had taken important decisions and they also once make clear attaching importance of vocational education. In addition to support the Turkish vocational Education works in 1999 EU Helsinki Conference, it was agreed that Turkey can benefit from MEDA funds. As a result of this, Turkish Government signed and agreements on 4th July 2000 with European Union in order to decrease insufficiencies in the vocational and technical schools and fulfill the needed labor force for the constantly developing technological industry. With the experience of old micro projects, this project intended to specify if the current vocational educational structure is compatible with the international conditions. Once, If we accepted that a national classified standards for every profession branch in range of SVET project, it will be determined whether profession standards can transform education standards or not. Through this project, in 2004-2005 educational term, 4 years modular education programs were started to be applied in 105 vocational educational pilot schools throughout Turkey. 3 electricelectronics modular education classes had been formed in Bahçelievler Erkan Avcı Anatolian and Technical Vocational High School. After first semester of the modular program, a comparison was made between the modular program and technical vocational education program students. When the results of “failure reason survey” and lesson grade averages were examined, it had been founded that modular education students were more successful than technical vocational education students and in the total 14 hours profession lessons which are given to the students in the first year of vocational and technical education program result in a decrease in the average success of students and reduce their attention to cultural lessons. For this reason, suggestions are improved to increase average success and make education program more productive. In this reason, suggestions are improved to increase success average and make education program more productive.