250. Doğum Gününde, Türkiye'de Ludwig Van Beethoven Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 17 Aralık 2020
Çalgıların
eğitim/öğretim süreçleri düşünüldüğünde de yine birçok değişkeni birlikte
düşünmek gerekmektedir. Çalgıların eğitim/öğretim süreçleri, genel
eğitim/öğretim süreçlerinin içerisinde ele alınmasına karşın, kendine özgü
farklı bir noktada değerlendirmek yerinde olacaktır. Çünkü bu süreçler daha çok
bireyselleştirilmiş öğretim modelleri üzerinden yürütülmektedir. Söz konusu
süreçler okul temelli ve programlı öğretim modelleridir, yani “örgün eğitim” olarak tanımlanmaktadır.
Ancak bilindiği gibi çalgılar sadece okullarda öğretilmemektedir. Okulun
dışında yürütülmekte olan “yaygın eğitim”
süreçlerini de düşündüğümüzde, çalgı öğretim modellerinin ne kadar karmaşık
bir hal aldığını vurgulamamız gerekmektedir.