Milli Prodüktivite Merkezi Verimlilik Dergisi, cilt.2010, sa.2, ss.93-108, 2010 (Hakemli Dergi)
21. yüzyılla birlikte gelişen teknoloji, üretimi
kolaylaştırmış ve ürünlerde çeşitlilik artmıştır. Teknoloji beraberinde pazarda
rekabetin yoğun yaşanmasına neden olmuştur. Bu ortamda pazarda rekabeti
artıracak her türlü araç son derece önemli duruma gelmiştir. Bu araçların en
önemlilerinden biri de teknolojidir. İnternet, teknolojinin pazarda üstünlük
sağlama amacıyla kullanılmasına örnek olarak çağımızın en önemli buluşlarından
biri olarak kabul edilmektedir. İnternetin önemli olmasının nedeni ise; iletişimin
en önemli üç bariyeri olan zaman, yer ve hız kavramlarında önemli
değişikliklere yol açarak tüketiciye aracısız ve düşük maliyetle ulaşmayı
sağlamasıdır. Günümüz hazır giyim sanayinde yoğunlaşan rekabet ortamı, hızlı
moda akımıyla birlikte ürün çeşitliliğinin artması buna karşın ürünün ömrünün
kısalması gibi nedenler firmaların dorudan ve hızlı bir şekilde müşteriye
ulaşmasını zorunlu kılmaktadır. İnternet işletmelerin müşterilerine doğrudan
ulaşmasında çok önemli araç haline gelmiştir. Bu çalışmada; internetin Hazır
giyim işletmelerine sağlayabileceği fırsatlar olan; iletişim, tanıtım, müşteri
ilişkileri ve pazarlamaya değinilmiş olup. Türk Hazır Giyim İşletmelerinin bu fırsatlardan
nasıl yararlandıkları tespit edilmeye çalışılmıştır
Technological
development coming with twenty-
first
century has made production simpler and variety
of products has been increased. Technology also has caused an intense competition in the market. Therefore, all kind of mean
that increases the competition has become very important. One of the most
important of them is technology. In order to show the technology being used for
superiority in the market we can give Internet as one of the most important
invention of our epoch. Internet is important because it has supplied the
connection between producer and consumer with less cost and without any broker.
This is achieved with the important changes has been made in the three barriers
of communication (time, place and speed) by Internet. The increased competitive
environment in today’s apparel and clothing industry, reasons like the increase in variety of
products with rapidly changed fashion trends and the shortening of the product
life has made a must for the companies to reach the customers directly and
quickly. Internet managements have become an important mean to reach directly
to the customers. In this study, it has been mentioned the opportunities provided by Internet like communications, promotion,
customer relations and marketing. In addition to, it is tried to find how
Turkish Apparel and Clothing Companies benefit from these opportunity.