Students allegedly sexually abused by their educators: Nine case reports


TIPLAMAZ S., İNANICI M. A.

Adli Tıp Dergisi, cilt.35, sa.3, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 35 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2021
  • Doi Numarası: 10.5505/adlitip.2021.76993
  • Dergi Adı: Adli Tıp Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çocuk cinsel istismarı yaş, ırk ve sosyoekonomik sınıf ayırt etmeksi- zin toplumun tüm tabakalarında karşılaşılan ciddi bir sosyal sorun- dur. Son yıllarda öğretmenleri tarafından cinsel istismara uğradığını iddia eden öğrencilerin haberleri medyada geniş yer tutmaktadır. Bu çalışmada eğitmenleri tarafından cinsel istismara maruz bırakılan dokuz olgu sunulmuştur, mağdurların sekizi kız, biri erkektir, faille- rin tümü erkektir. Cinsel istismar faillerinin, genellikle kırılgan (öz- güveni ve öz benliği düşük, engelli vb.), ailesi tarafından gözetimi az, sosyal olarak izole olmuş veya duygusal destek ihtiyacı olan çocukları kurban olarak seçtikleri bilinmektedir. İlk olgumuz ailesel problem- leri nedeniyle duygusal destek ihtiyacı olan bir çocuk, son üç olgumuz ise orta derecede zekâ geriliği nedeniyle engelli çocuklardır.

İlgili tüm profesyonellerin bu konu hakkında başta prevalans çalış- ması olmak üzere sorunun büyüklüğünü tespit etme ve önleme ko- nularında bilimsel çalışmalar yapmaları gerekmektedir.

Child sexual abuse is a serious social problem encountered in all strata of society, regardless of age, race, and socioeconomic sta- tus. In recent years, the news about students who claimed sexually abused by their teachers has a wide range of media coverage. In this study, nine cases who were exposed to sexual abuse by the- ir teachers are presented, eight of the victims were females, one of them was male, all perpetrators were males. It is known that perpetrators of sexual abuse generally choose fragile children (low self-confidence, disabled, etc.), low family supervision, socially iso- lated, or in need of emotional support as victims. Our first case is a child who needs emotional support due to familial problems, and our last three cases are children with disabilities due to moderate mental retardation.

All relevant professionals are required to conduct scientific studies on this issue, especially the prevalence study, to determine the size of the problem and to prevent it.