Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi, cilt.0, sa.9, ss.26-51, 2018 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, Bilgi ve Belge Yönetimi ulusal literatüründeki iş doyumu araştırmalarının incelenmesidir. Çalışmada, iş doyumu kavramına yönelik tarihsel bir değerlendirme yapılmış ve detaylı bir literatür analizine yer verilmiştir. Bu bağlamda, çalışmada Türkiye’de Bilgi ve Belge Yönetimi Bilimi kapsamında hazırlanan iş doyumu konulu makale, bildiri, kitap, kitap bölümü, rapor ve lisansüstü tezler, yayın türü, yayın yılı, amaç, incelenen gruplar ve kapsam, araştırma yöntemi ve kullanılan teknikler, araştırmacının özellikleri, bakış açısı ve konuya yaklaşımı gibi farklı açılardan analiz edilmiştir. İçerik analizi yönteminin kullanıldığı araştırmanın sonucunda literatürdeki ulusal iş doyumu çalışmalarının 1989 yılında başladığı, 2017 yılına kadar en az bir en fazla altı yıl aralıklarla çalışıldığı saptanmıştır. Çalışmaların nitelikçe iyi düzeyde, nicelik açısından ise oldukça yetersiz olduğu ve araştırmaların büyük çoğunluğunun üniversite kütüphanesi çalışanları üzerine yoğunlaştığı görülmüştür.
The purpose of this study is to investigate job satisfaction studies in the national Information and Records Management literature. The study involved a historical discussion on the concept of job satisfaction and included a detailed literature review. In this context, articles, notifications, books, book sections, reports and postgraduate dissertations prepared in Turkey in the scope of the science of Information and Records Management were analyzed from different perspectives in terms of type of publication, year of publication, objective, studied samples and scope, research methods and techniques employed, characteristics of the researcher, their point of view and their approach on the subject. As a result of the study where the method of content analysis was used, it was determined that the job satisfaction studies in the national literature started in the year 1989, and this topic was studied in intervals of a minimum of one year and a maximum of six years. It was seen that studies are very low in quantity and high in quality and most of these studies focused on the employees of university libraries.