SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ, cilt.9, ss.363-387, 2015 (Hakemli Dergi)
Dijital oyunlar popüler anlamda "aksiyon oyunları", "gündelik oyunlar" ve "sanat
oyunları" gibi türsel kategoriler altına yerleştirilmekte ve bu tür ifadeleri ile belirli bir
oyuncu kitlesi oyunlara yönlendirilmektedir. Ancak akademik çalışmalar açısından bu ve
benzeri "tür yaklaşımları" sorunlar ortaya koymaktadır. Oyunların incelenmesinde oyun
biçimi ve anlatı açısından daha sağlıklı bir tür yaklaşımına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu
doğrultuda varolan tür yaklaşımları eleştirel olarak incelenecek ve oyun araştırmalarında
popüler oyun türlerine yanıt olarak ortaya atılmış tür analizlerinin yeterliliği "platform
oyunları" türü örneğine bakılarak değerlendirilecektir.