Palgrave Macmillan, Singapore, 2022
Bu açık erişimli kitap, yirmi birinci yüzyıl bilimsel-teknolojik ve sosyal gelişmelerin eğitim teorisi üzerindeki etkilerini gözden geçiriyor. İlk bölüm, teknoloji ve eğitim felsefesine odaklanarak konuyu ele alıyor. İkinci bölümde, yeni insan ve sosyal anlayışların eğitim paradigmalarına yönelik etkileri inceleniyor. Kitabın son bölümünün bölümlerinde, eğitimin daha pratik boyutları tartışılıyor. Dönüşen okul tasarımları, okul yönetimi, öğrenme-öğretme yaklaşımları ve öğretmen yeterlilikleri, daha geniş sosyal, kültürel ve teknolojik değişimler bağlamında tartışılıyor.
This open access book reviews the effects of the twenty-first century scientific-technological and social developments on the educational theory. The first part handles the subject, focusing on technology and educational philosophy. In the second part, the implications of new human and social conceptions towards the education paradigms are examined. In the chapters of the last part of the book, more practical dimensions of education are discussed. Transforming school designs, school management, learning-teaching approaches and teacher competencies are discussed in the context of broader social, cultural and technological changes.