Çokuluslu İşletmelerde Şebeke Tipi Organizasyonun Halkla İlişkilere Uygulanmas


Uzunçarşılı Soydaş A.

Çok Kültürlü Ortamlarda Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim ve Yönetim, Pınar Erslan Yayınoğlu, Editör, İstanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.171-201, 2005

  • Basım Tarihi: 2005
  • Yayın Evi: İstanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayısı: ss.171-201
  • Editörler: Pınar Erslan Yayınoğlu, Editör

Özet

Çok uluslu işletmeler, hem globalleşme sürecini etkileyen bir faktör olarak kabul edilmekte, hem de globalleşme sonucu sayıları hızla artmaktadır. Ancak global rekabet şartlarının da günden güne değişmesi ve zorlaşması, çok uluslu işletmelerin yönetimlerinde farklılıklar yaratmıştır. Coğrafik uzaklıklar, kültürel farklılıklar, değişik ekonomik, hukuksal ve sosyal yapılar, merkez ülke ve buna bağlı olan şubeler arasındaki ilişkiyi zorlaştırdığı gibi farklı yaklaşımları da beraberinde getirmiştir. Bunlardan biri çok uluslu işletmelerin organizasyonel yapılarının nasıl olması gerektiği ve geleneksel mekanik organizasyonlardan mümkün olduğu kadar az hiyerarşik, yalın, yatay organik yapılara dönüşümün savunulduğu yaklaşımdır. Bunun sonucunda şebeke tipi organizasyonların çok uluslu işletmelerde uygulanması ile ilgili çalışmalar ve araştırmalar çoğalmıştır