Uluslararası İlişkiler Dergisi, cilt.19, sa.76, ss.69-89, 2022 (SSCI)
Bireyler, şirketler ve topluluklarla etkileşim şeklimiz, çevrimiçi sosyal medya sitelerini ve hizmetlerini kullanmamızla değişti.
Eşzamanlı olarak, sosyal bilim araştırmaları için bir veri kaynağı olarak sosyal medyanın kullanımı son yıllarda önemli
ölçüde artmış durumda. Bu çalışma, Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Kongre üyelerinin Türkiye hakkındaki görüşlerini
araştırmak ve bu algıların ABD-Türkiye ilişkilerindeki bazı eğilimleri yansıtıp yansıtmadığını görmek için Twitter veri
analizini kullanmaktadır. Makalede temel hareket noktamız, Kongre üyeleri arasındaki Twitter konuşmalarının, iki ülke
arasındaki ilişkilere yönelik algıların seyrindeki değişiklikleri uygun bir şekilde ortaya koyduğu yönündedir. Bu varsayımı
göz önünde bulundurarak bu çalışma, 2009'dan 2021'e kadar Twitter verilerini ağ analizi, hesaplamalı metin analizi ve konu
modelleme araçları gibi uygun istatistiksel yöntemler kullanarak analiz etmektedir. Çalışmanın bulguları, Twitter verilerinin
ABD Kongre üyeleri nezdinde Türkiye algısını değerlendirmek için yararlı bir araç olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya Analizi, Twitter, ABD-Türkiye İlişkileri, ABD Senatosu, Dış Politika Analizi
Abstract
The way we interact with individuals, companies, and communities has been altered by our usage of online social media sites
and services. Simultaneously, the use of social media as a data source for social scientific inquiries has increased substantially
in recent years. This study uses Twitter data analysis to investigate the views of United States (US) Members of Congress on
Turkey, and to see if these perceptions reflect some of the trends in US-Turkey relations. Our initial view is that the Twitter
conversations among Members of Congress appropriately reveal changes in the course of perceptions vis-a-vis relations between
the two countries. With that assumption in mind, we evaluated Twitter data from 2009 to 2021, and analyzed it using statistical
methodologies, network analysis, computational text analysis, and topic modeling tools. The findings indicate that Twitter data
is a useful proxy for evaluating the perception of Turkey among US Members of Congress.
Keywords: Social Media Analysis, Twitter, US-Turkey Relations, US Senate, Foreign Policy Analysis