Atıf İçin Kopyala
Dervent F.
Spor Kitapevi ve Yayınevi, Ankara, 2014
-
Yayın Türü:
Kitap / Mesleki Kitap
-
Basım Tarihi:
2014
-
Yayınevi:
Spor Kitapevi ve Yayınevi
-
Basıldığı Şehir:
Ankara
-
Marmara Üniversitesi Adresli:
Evet
Özet
Yansıtıcı düşünme şekli problemleri çerçeveleme (tanımlama ve
düzenleme), akılcı seçimler yapabilme, beklenen ya da beklenmeyen
sonuçları değerlendirme ve bu seçimlerin sorumluluğunu üstlenme
becerisiyle ilgilidir. Farklı
araştırmacılar tarafından çeşitli tanımlamalar yapılmış olsa da
yansıtıcı düşünmeyle ilgili tüm tanımlamaların ortak noktası üst seviye
düşünme ve öğrenme içerdiğini vurgulamalarıdır. Yansıtıcı düşünme,
bireyi deneyimlerden öğrenme, eylemlerinin sorumluluğunu alma, bunlar
hakkında farkındalık taşıma konularında desteklerken bir durumu ya da
bir problemi anlamayı ve problemi çözüme kavuşturmayı amaçlar. Öğretmenlerin
mesleki gelişimlerine önemli katkılar sağlayan yansıtıcı düşünme,
öncelikle onların kendi performanslarını değerlendirmelerine olanak
tanır. Bu sayede potansiyelleri, özellikleri, olumlu, olumsuz yönleri hakkında gerçekçi bilgi sahibi olabilen
öğretmenler, mesleki becerilerini geliştirerek öğrencileri için pozitif
öğrenme ortamları oluşturma konusunda daha verimli hale gelebilirler. Yansıtıcı
düşünme becerilerine sahip olmayan öğretmenler, çevrede yaşananlara
karşı pasif bir yaklaşım sergilerler. Okulun sahip olduğu değerleri,
kültürü eleştirmeyen, sisteme bağlı, gelenek ve otorite tarafından
yönlendirilen bir görünüş sergilerler.