World Social Science Forum 2013, Montreal, Kanada, 13 - 15 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamıştır. Çalışma ayrıca, çevrimiçi video oyunları ve sosyal ağ siteleri gibi başlıca internet eğlenceleri üzerine odaklanan Ergenler için Problemli İnternet Eğlence Kullanımı Ölçeği'nin Türkçe versiyonunun psikometrik özelliklerini, özellikle normatif, güvenilirlik ve geçerlilik bilgileri açısından incelemiştir. Öğrencilerin problem çözme becerilerini ölçmek için Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Her iki araç da Marmara Üniversitesi ve İstanbul Teknik Üniversitesi'nin (İstanbul, Türkiye) farklı bölümlerinden 17 ila 36 yaşları arasındaki öğrencilere uygulanmıştır. Bu çalışma, Ergenler için Problemli İnternet Eğlence Kullanımı Ölçeği'nin Türkçe versiyonunun, OVG ve SNS gibi çevrimiçi eğlencelerin kullanımındaki uyumsuz kalıpları ölçmek için güvenilir ve geçerli bir araç olduğunu göstermiştir.
This study aimed to investigate the relationship between university students' internet addiction and problem-solving skills. The study also examined the psychometric properties of the Turkish version of the Problematic Internet Entertainment Use Scale for Adolescents, which focuses on primary internet entertainment such as online video games and social networking sites, particularly in terms of normative, reliability, and validity information. The Problem Solving Inventory was used to measure students' problem-solving skills. Both instruments were administered to students aged 17 to 36 from different departments at Marmara University and Istanbul Technical University (Istanbul, Turkey). This study demonstrated that the Turkish version of the Problematic Internet Entertainment Use Scale for Adolescents is a reliable and valid tool for measuring maladaptive patterns in the use of online entertainment such as OVG and SNS.