Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, cilt.10, sa.4, ss.799-808, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin eğitimden
beklentilerini ve memnuniyet düzeylerini belirlemek
amacıyla tanımlayıcı türde yapılmıştır. Araştırma, bir
devlet üniversitenin hemşirelik bölümü 2., 3. ve 4. sınıf
öğrencilerinden çalışmaya katılmaya gönüllü olan 365
öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin
toplanmasında Soru Formu ve Öğrenci Doyum ÖlçeğiKısa Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde
tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplarda t testi ve
ANOVA testinden yararlanılmıştır. Öğrencilerin
%67,7’sinin teorik, %63,3’ünün uygulamalı eğitimden
memnuniyeti 5 puan ve altı değerlendirdiği
belirlenmiştir. Katılımcıların doyum ölçeğinden
aldıkları toplam puan ortalaması 2,95±0,63 olup orta
düzeydedir. Öğretim elemanı alt boyutundan puan
ortalaması en yüksek (3,140,69) iken bilimsel sosyal
etkinlik alt boyutundan en düşük puan ortalaması
(2,810,70) alınmıştır. Öğrencilerin sınıfları ile doyum
ölçeği puan ortalaması arasında istatistiki açıdan
farklılık olup eğitimin mesleki ve bireysel gelişim,
öğrenmeyi teşvik etme beklentilerini karşıladığını
düşünenlerin puanları yüksek bulunmuştur(p<0,05).
Bilimsel sosyal faaliyetlerin düzenlenmesi, öğretim
elemanları ile hemşirelerin paylaşıma açık, destekleyici
tutum geliştirmesiyle birlikte iyi bir rol model olması,
rehber hemşire sisteminin uygulanması, öğrenci odaklı
kurum kültürü oluşturulması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Beklenti, Hemşirelik eğitimi,
Memnuniyet, Öğrenci sorunları
This study was carried out in a descriptive manner
in order to determine the expectations of nursing
students from education, their difficulties, their
suggestions for dealing with these difficulties and their
level of satisfaction. The study was carried out with 365
students who volunteered to participate in the study
from the nursing department of a state university, 2nd,
3rd and 4th grade students. Questionnaire and Student
Satisfaction Scale-Short Form were used to collect the
data. In the analysis of the data, descriptive statistics, ttest in independent groups and ANOVA test were used.
It was determined that 67.7% of the students rated the
satisfaction of the theoretical and 63.3% of the applied
education 5 points or less. The average total score of
the participants on the satisfaction scale is 2.95±0.63
and it is at the intermediate level. While the average
score from the academic staff sub-dimension was the
highest (3.140.69), the lowest average score was
obtained from the scientific social activity subdimension (2.810.70). There was a statistically
significant difference between the students' classes and
the average score of the satisfaction scale, and the
scores of those who thought that education met the
expectations of professional and individual
development and encouraging learning were found to
be high (p <0.05). It is recommended to organize
scientific social activities, to be a good role model with
teaching staff and nurses developing a supportive
attitude open to sharing, implementing the guidance
nurse system, and establishing a student oriented
institutional culture.
Keywords: Expectation, Nursing education,
Satisfaction, Student problems