Journal of Marmara University Institute of Health Sciences, cilt.3, ss.191-199, 2013 (Hakemli Dergi)
Sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu
öğrencilerinde akran desteği ile akademik başarı
arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
Amaç: Bu çalışma, akran desteği ile akademik başarı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amacıyla yapılan tanımlayıcı ve ilişkilendirici
bir çalışmadır.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini, Marmara Üniversitesi Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 2010-2011 eğitim öğretim yılında
kayıtlı olan, ulaşılabilen ve araştırmaya katılmayı kabul eden 258 son
sınıf öğrencisi oluşturdu. Veri toplama aracı olarak “Akran Desteği
Ölçeği”, öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini içeren “Öğrenci
Tanıtım Formu” ve akademik başarı notları kullanıldı. Verilerin analizinde varyans analizi, Student’s t-testi, korelasyon analizi ve one-way
ANOVA kullanıldı.
Bulgular: Akran Desteği Ölçeği alt boyutları karşılaştırıldığında;
fiziksel yardım puanının duygusal yardım puanından, akademik
yardım puanının duygusal yardım puanından daha yüksek olduğu
belirlendi. Akademik başarı notu ile Akran Desteği Ölçeği alt boyut
ve toplam puanları arasında ilişki bulunmadı. Tıbbi Görüntüleme
bölümü öğrencilerinin Akran Desteği Ölçeği toplam puanlarının İlk
ve Acil Yardım bölümü öğrencilerine göre ve kız öğrencilerin akademik başarı notunun erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu
belirlendi.
Sonuç: Öğrencilerin akademik yardım puanlarının artırılması için birlikte çalışabilecekleri uygun ortamların sağlanması ve erkek öğrencilerin akademik başarı notunun yükseltilmesi için desteklenmesi
önerilmektedir.
Anahtar sözcükler: Akademik başarı, akademik yardım, akran desteği, duygusal yardım, fiziksel yardım
Assessment of the relationship between peer
support and academic success among students
of vocational school of healthcare services
Objectives: This study was conducted to assess the relationship
between peer support and academic success as descriptive and
correlation.
Methods: Sample of the study consisted of 258 senior students
available and enrolled to Marmara University Vocational School of
Healthcare Services in academic year 2010-2011 and who accepted
to participate in the research. Data was collected using “Peer Support
Scale” and “Student Identification Form” containing students’ sociodemographical characteristics and academic grade points. Variance
Analysis, Student t- test, Correlation Analysis and Oneway ANOVA
were used for analysis of data.
Results: Upon comparison of sub-dimensions of Peer Support
Scale, it was observed that physical assistance point was higher
than emotional assistance point and academic assistance point was
higher than emotional assistance point. There was no relationship
between academic grade points and sub-dimensions and total
points of Peer Support Scale. It was found that Peer Support Scale
total points of Students of Medical Imaging department was higher
than students of First Aid and Emergency Service Department and
academic grade points of female students were higher than male
students.
Conclusion: We can recommend that providing of appropriade
environment to work together to the students and supporting of
male students in order to increase their academic grade points.
Key words: Academic success, academic