Kurumsal itibar oluşturma ortamı olarak sosyal medya: Tur şirketlerinin sosyal medya hesapları üzerine bir araştırma


Akyazı E.

Journal of Tourism Theory and Research, cilt.4, sa.2, ss.87-97, 2018 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 4 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: Journal of Tourism Theory and Research
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.87-97
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Türk Dil Kurumu itibar kavramını saygınlık, onur ve şeref sözcükleri ile tanımlanmaktadır. Sosyal yaşamda olduğu gibi iş dünyasında da şirketler itibarlarını koruyabilmek için çeşitli faaliyetler yerine getirmektedir. Yüksek görünürlük ile kalıcı bir itibar arasında doğrusal bir ilişki olduğu bilinmektedir. İletişim çağında ise görünür olabilmek için medyayı etkin kullanabilmek şarttır. Erişim anlamında bir çaba gerektirmediğinden, en fazla izleyiciye sahip ortam geleneksel kitle iletişim araçlarıdır. İletişim teknolojilerindeki gelişmelerin sonucu olarak ortaya çıkan sosyal medya erişmek ve erişilebilmek için sonsuz imkanlar sunmaktadır. Yeni milenyum ile hayatımıza tek tek girmeye başlayan sosyal medya araçları bireyler kadar şirketler tarafından da etkili bir şekilde kullanılmaktadır. Bilinçli tüketiciler artık şirketlerden sadece yeni ürün ve hizmetlerle ilgili değil, aynı zamanda toplumu ilgilendiren günlerle ilgili bilgileri de paylaşımlarını beklemektedirler. Bilimsel araştırmalar görsel ve işitsel içeriklerin daha dikkat çekici ve daha akılda kalıcı olduğunu göstermektedir. Son zamanlarda da sosyal medyada bu tarz içeriklerin yoğun olarak kullanıldığı dikkat çekmektedir. Bu kapsamda çalışma, tur şirketlerinin yukarıda belirtilen içeriklere sosyal medya hesaplarında nasıl yer verdiklerini araştırmayı hedeflemektedir. Araştırma alanı olarak popüler sosyal platformları olan Facebook, Twitter ve Instagram tercih edilmiştir. En fazla takipçiye sahip 10 tur şirketinin Facebook, Twitter ve Instagram hesapları araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Markaların sosyal medyadaki varlıklarını takip eden BoomSocial listeleri esas alınarak şirketler belirlenmiştir.