Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, cilt.6, sa.2, ss.80-87, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerinin çocuk hakları ile ilgili görüşlerini 4 boyutta
incelemektir. Çalışmada, öğretmenlerin görüşlerini belirlemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden
içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini; İstanbul ilinin farklı ilçelerinden tesadüfi
olarak seçilmiş milli eğitim bakanlığına bağlı resmi okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmenlik yapan
15 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmada 9 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu
kullanılmıştır. Verilerin toplanması; tek tek öğretmenlerle yapılan görüşmelerin yazılı kaydının alınması
şeklinde olmuştur. Araştırmacı tarafından öğretmenlerin ifadeleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar
karşılaştırılarak kategoriler oluşturulmuştur.
Çalışma sonucunda; okul öncesi öğretmenlerinin çocuk hakları konusuna programda yer verilmesi
gerektiğini düşündüğü; fakat ne şekilde uygulanması gerektiği ile ilgili sınırlı bilgilere sahip oldukları ve
bazı teknik eksiklere bağlı sebeplerle sınıflarında fazla uygulamadıkları bulunmuştur. Yapılan
araştırmanın sonucuna dayanarak; çocuk hakları ile ilgili örnek programlar hazırlanıp bu programların
tanıtılması ile ilgili seminerler düzenlenmesi ve ailelerle işbirliği yapılması ile ilgili önerilerde
bulunulmuştur