Coğrafi enformasyon sistemi ve pazarlama alanındaki kullanımı: coğrafi pazarlama


Creative Commons License

Gürder F.

Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, cilt.4, sa.7, ss.35-60, 2011 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 4 Konu: 7
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.35-60

Özet

Günümüz işletmelerinin ürün ve hizmet sundukları pazarlarda, gittikçe daha mobil hale gelen tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için, işletmelerin acilen bu hareketliliği ifade edebileceği ve detaylı analizlerle etkin pazarlama kampanyaları başlatabileceği yeni araçlara ihtiyacı vardır. İşte bu araç coğrafi pazarlamadır. Coğrafi pazarlama birçok bilim dalının kesişim noktasında yer almaktadır. Günümüzde coğrafi pazarlama yardımıyla işletmeler dağıtım, pazarlama, organizasyon ve lojistik kaynaklı mekânsal sorularına coğrafi, iktisadi ve hatta psikolojik, tıbbi ve kriminal yaklaşımlar ışığında coğrafi, enformatik, istatistik ve yöneylem metotları ile cevap bulmaktadır. Bu çalışma kapsamında ülkemiz işletmelerinde yeni uygulanmaya başlanan bir Coğrafi Enformasyon Sistemi ve Karar Destek Sistemi olan Coğrafi Pazarlama tanıtılmaya ve pazarlamadaki özellikle ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım karmalarında uygulama alanları anlatılmaya çalışılmıştır.