Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, cilt.4, sa.7, ss.35-60, 2011 (Hakemli Dergi)
Günümüz işletmelerinin ürün ve hizmet sundukları pazarlarda, gittikçe daha
mobil hale gelen tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için, işletmelerin
acilen bu hareketliliği ifade edebileceği ve detaylı analizlerle etkin
pazarlama kampanyaları başlatabileceği yeni araçlara ihtiyacı vardır. İşte bu
araç coğrafi pazarlamadır. Coğrafi pazarlama birçok bilim dalının kesişim
noktasında yer almaktadır. Günümüzde coğrafi pazarlama yardımıyla işletmeler
dağıtım, pazarlama, organizasyon ve lojistik kaynaklı mekânsal sorularına
coğrafi, iktisadi ve hatta psikolojik, tıbbi ve kriminal yaklaşımlar ışığında
coğrafi, enformatik, istatistik ve yöneylem metotları ile cevap bulmaktadır. Bu
çalışma kapsamında ülkemiz işletmelerinde yeni uygulanmaya başlanan bir Coğrafi
Enformasyon Sistemi ve Karar Destek Sistemi olan Coğrafi Pazarlama tanıtılmaya
ve pazarlamadaki özellikle ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım karmalarında uygulama
alanları anlatılmaya çalışılmıştır.