Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Eğitimi Dersi Dönem Sonu Sınavları ile ilgili Düşünceleri Marmara Üniversitesi Örneği


Creative Commons License

Çoban S.

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.31, ss.115-127, 2011 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 31
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.115-127

Özet

Bu araştırma, müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı eğitimi dersinin dönem sonu sınavlarında öğretim elemanlarının değerlendirmelerine ilişkin düşüncelerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bazı bulgular şöyledir. Müzik öğretmeni adayları, dönem sonu sınavlarının objektif olmadığını ve sınavlarda öğretim elemanlarının kendilerini yeterince önemsemediklerini düşünmektedirler. Bu iki ifadeye de en fazla katılan öğrenciler ses eğitimi, en az katılanlar ise nefesli çalgı öğrencileridir. 

. This study is made for the purpose of revealing the ideas of music teacher candidates about the instructors’ assessments in final exams of the lesson of individual instrument education. Some of the findings obtained are below: Music teacher candidates think that final exams are not objective and that the instructors do not care them enough in the exams. The students who agree most with these two assertions are the ones of whom field is vocal training; and the students who agree least are the ones of whom field is wind instrument.