Küresel Gündemler ve Eğitim Reformları: Karşılaştırmalı Bir Çalışma


Creative Commons License

Akgün B. (Editör), Alpaydın Y. (Editör)

Palgrave Macmillan, Singapore, 2024

  • Yayın Türü: Kitap / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: Palgrave Macmillan
  • Basıldığı Şehir: Singapore
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu açık erişimli kitap, dijitalleşme, yenilikçilik ve girişimcilik, acil durumlarda eğitim, küreselleşme-uluslararasılaşma, çeşitlilik ve sürdürülebilirlik gibi küresel eğitim gündemlerinin çeşitli ülke ve bölgelerdeki eğitim reformları üzerindeki etkilerini incelemektedir. Uluslararası etkileşim ve iletişim araçlarının artmasının ulusal eğitim politikalarında daha yoğun bir yakınsamayı nasıl beraberinde getirdiğini araştırmaktadır. Günümüz dünyasında eğitim politikacıları ve dünyanın farklı yerlerindeki uzmanların küresel gündemi daha etkili bir şekilde takip ettiğini ve reform girişimlerini artırdığını vurgulamaktadır. Dolayısıyla, ulusal eğitim politikalarını daha derinlemesine anlamak için küresel bağlamlarına dikkat etmek önemlidir. Ülkelerdeki eğitim reformlarının hem ulusal hem de küresel gündemlerden büyük ölçüde etkilendiğini açıklamaktadır. Bu kitaptaki bölümler, odaklanmak üzere seçilen ülke/ülkelerin eğitim reformları üzerindeki bu küresel gündemlerin yansımalarını analiz etmektedir. Bölüm yazarları, reformların pedagoji, müfredat, öğretmen eğitimi ve eğitim yönetimi gibi eğitimin çeşitli yönleri üzerindeki etkilerine dikkat çekmektedir.

This open access book examines the effects of global education agendas such as digitalization, innovation and entrepreneurship, education in emergencies, globalization-internationalization, diversity, and sustainability on education reforms in several countries and regions. It explores how increasing international interaction and communication tools bring along a more intense convergence in national education policies. It emphasizes that in todays' world education politicians and experts in different parts of the world follow the global agenda more effectively and increase reform initiatives. Hence, in order to understand national education policies more deeply, it is important to pay attention to their global context. It explains that education reforms in countries are heavily influenced by both national and global agendas. Chapters in this book analyze the reflections of these global agendas on educational reforms of the country/countries chosen to focus on. Chapter authors draw attention to the impacts of reforms on several aspects of education like pedagogy, curriculum, teacher training, and educational administration.