The Journal of Academic Social Science, cilt.9, sa.113, ss.135-169, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın genel amacı Güzel Sanatlar Lisesi müzik bölümünde öğrenim
gören öğrencilerin bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ile bireysel çalgı
performansına ilişkin özyeterlik inançları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır.
Ayrıca öğrencilerin bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ve çalgı performansı
özyeterlik inançlarının cinsiyet, yaş, sınıf, bireysel çalgı türü, bireysel çalgıyı
isteyerek seçme, bireysel çalgı günlük çalışma süresi, bireysel çalgıyı çalma
deneyimi, bireysel çalgı başarı notu değişkenlerine göre farklılaşıp
farklılaşmadığının belirlenmesi de araştırmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır.
İstanbul ilinde bulunan Aydın Doğan Güzel Sanatlar Lisesi, Avni Akyol Güzel
Sanatlar Lisesi ve Aşık Veysel Güzel Sanatlar Lisesinde öğrenim gören 360
öğrenciden elde edilen veriler Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği ve
Çalgı Performansı Özyeterlik İnancı Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma
sonuçları Güzel Sanatlar Lisesi öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma
alışkanlıklarının ve çalgı performansı özyeterlik inançlarının orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ile çalgı
performansı özyeterlik inançları arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki
saptanmıştır. Araştırma sonuçları tartışılmış ve ileride yapılacak araştırmalara
yönelik öneriler sunulmuştur.