8. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi, “Sosyolojik ve Hukuki Boyutuyla Sekreterlik Mesleği, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2009, ss.191-203
Dünyada bilgi ve iletişim teknolojileri, özellikle 90’lı yıllardan sonra kurumların yönetim etkinliklerinde ağırlığını hızla hissettirmeye başlamıştır. Elektronik ortamlar, değişik boyutları ile bilgi ve belge işlemlerinde kurumların uygulama ve hizmetlerinin birer parçası olmaya başlamıştır. Türkiye’de e-dönüşüm eylem planları çerçevesinde yürütülen çalışmalar ve çeşitli yasalarda yapılan değişikliklerle her geçen gün e-belge, kurumların iş ve işlem süreçlerinde yerini almaya hızla devam etmektedir. Kurumlarda üretilen belgelere e-imza ve diğer hukuki düzenlemeler ile kazandırılan yeni süreçler ve teknolojik dönüşümler, e-devlet uygulamalarında birlikte çalışabilirlik esasına dayalı ve paylaşıma açık yapıların oluşumunu sağlamaya başlamıştır. Bu gelişmeler bürokrasi ve belge üretiminde ortaya çıkan yeni yaklaşım ve uygulamaların kontrol edilebilmesi ve yönetilebilir olması için yapılacak teknolojik yatırımların planlanması gereksinimini de doğurmuştur.
E-dönüşüm çerçevesinde belge yönetimi, yeni yaklaşım ve uygulamaları gerektirmektedir. Bu bildiride e-dönüşüm sürecinin, belge yönetim uygulamalarında öngördüğü değişim, gereklilikler ve yapılması gerekenler ele alınmaktadır