Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Birleşik Fiilerin Öğretimi - Almanca ve Türkçe Karşılaştırmalı Öğretim Modeline Yönelik Bir Eylem Araştırması


Creative Commons License

Başbağı R. R.

DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik, cilt.10, sa.2, ss.249-274, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Özet

Birleşik fiiller yabancı dil eğitiminde önemli görülen fakat kazandırılması oldukça zor olan bir dilbilgisi konusudur. Bu nedenle birleşik fiil öğretiminde çeşitli yöntem ve teknikler denenmelidir. Bu çalışmada, birleşik fiiller öğrenenlerin diller arasında benzerlik ve farklılıkları bulabildikleri Türkçe Almanca karşılaştırma yöntemi kapsamında ele alınmıştır. Çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı eylem araştırması uygulanmıştır. Bu kapsamda çalışma grubunu, 2020-2021 bahar döneminde Marmara Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı III. sınıfında okuyan 45 öğrenci oluşturmaktadır. 12 haftalık çalışma sürecinde, öğrencilere çalışmada geliştirilen Karşılaştırmalı Bileşik Fiil Öğretim Modeli kullanılarak eğitim verilmiştir. Çalışma sonucunda; Karşılaştırmalı Birleşik Fiil Öğretim Modelinin birleşik fiilleri tanıma, yapısal, söz dizim ve anlamsal olarak anlama ve cümlede işlevsel kullanabilmede geleneksel çeviri yönteminden daha etkili olduğu görülmüştür.