The Journal of Kesit Academy, cilt.7, sa.28, ss.402-432, 2021 (Hakemli Dergi)
Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları, çalgı
eğitimi sürecinin performans algısı, akademik başarı, tutum, motivasyon,
özyeterlik gibi birçok boyutu açısından önemli rol oynamaktadır. Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlık düzeylerini belirlemek ve bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının cinsiyet, öğrenim görülen sınıf, mezun olunan lise türü, günlük bireysel çalgı
çalışma süresi, bireysel çalgı deneyimi ve bireysel çalgı başarısı değişkenlerine göre fark yaratıp yaratmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Trakya Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Kastamonu Üniversitesi, Marmara Üniversitesi
ve Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
Müzik Eğitimi Anabilim Dalının 1. ve 4. sınıfında öğrenim gören 104 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla kişisel bilgi formu ile Küçükosmanoğlu, Babacan, Babacan ve Yüksel tarafından geliştirilen “Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Müzik öğretmeni adaylarının
bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları düzeyinin cinsiyet, mezun olunan lise
türü ve öğrenim görülen sınıf değişkenine göre fark yaratmadığı, günlük
çalgı çalışma süresi değişkenine göre çalgı çalışma süresi daha fazla olan adayların lehine, bireysel çalgı deneyimi değişkenine göre 4-5 yıldır çalgı
eğitimi alan öğrencilerin lehine, başarı notu değişkenine göre ise bireysel
çalgı dersinden AA-BA başarı notu alan grubun lehine anlamlı fark yarattığı saptanmıştır.