AJIT-e: Bilişim Teknolojileri, cilt.2, sa.2, ss.59-70, 2011 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Alışveriş merkezlerinin sayısı, özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde, çok hızlı bir şekilde
artıyor. Günümüzde insanların çoğu, boş zamanlarının önemli bir bölümünü sadece alışveriş
yapmakla kalmayıp, aynı zamanda video oyun salonları, spor merkezleri ya da yemek alanları
gibi özel tesislerde sosyalleşme imkânı da buldukları bu ‘eğlence alanlarında’ geçirmeyi
tercih ediyor. 'Süper AVM’lerin (Alışveriş Merkezleri) yüksek rekabet içeren bu ortamında
'yeni teknoloji’ kullanımının bir AVM’yi diğerinden ayırt etme, hatta lider konuma getirme
konusunda en önemli unsurlardan biri olacağı şüphe götürmez bir gerçek olarak karşımıza
çıkıyor. Bu noktada, ‘Bilgi Çağı’nın en büyük getirisi olan yeni teknolojilerin, ‘doğru’ ve
'yerinde' uygulanmalarının önemi aşikârdır. Başarılı bir uygulama; iyi mühendislik,
profesyonel yönetim becerileri ve sık zaman aralıklarıyla 'takip' gerektirir. Böylesi yüksek
kalitede hizmet sağlamak kolay değildir, fakat sonuçta alınacak ödül (daha fazla müşteri,
alışveriş merkezinde geçirilen zamanda artış, yükselen tüketim miktarı vb ...) kesinlikle buna
değer. Bu makalede amaçlanan da bir alışveriş merkezini diğerlerinden ayırıp öne çıkaracak
ve ona ‘benzersiz’ bir kimlik verecek olan bu ‘yeni teknoloji’ uygulamalarına giriş yapmaktır.