Dersin başlıca amaçlarından bir kaçı, Fransızca öğretmen adaylarını değerlendirme konusunun eğitimin en önemli yapı taşlarından biri olduğuna ve objektif bir değerlendirme olmaksızın eğitim-öğretimin eksik kalacağına duyarlı kılmaktır. Öğretmenin objektif değerlendirme yapabilmesi için her dersin amacına yönelik farklı değerlendirme kriterleri ve her kriterin de baremi olması gereklidir. Bu bağlamda, Avrupa Ortak Başvuru Metninde yer alan değerlendirme kriterleri derinlemesine incelenir. Uygulama aşamasında ise, Fransızca dil düzeyini belirleyen uluslararası dil diplomaları olan DELF-DALF sınavlarını detaylı bir biçimde ele alıp soru türlerini ve değerlendirme kriterlerini inceliyor sonra da öğretmen adaylarına öğrencilerin daha önce girmiş olduğu sınav kağıtlarını dağıtıp Avrupa Ortak Başvuru Metninde yer alan kriterlere göre değerlendirmeleri isteniyor.