Dersin içeriği aşağıdaki tabloda aktarılmaktadır:
|
|
|
1.Okul kütüphaneciliğinin kapsamı, amaç ve hedefleri, misyon
ve vizyonu. |
|
|
|
2.Okul kütüphaneciliğine ilişkin yönetmelikler, mevcut
standartlar, dünyada ve ülkemizde durum... |
|
|
|
3a. Okul kütüphanesinin unsurları: mekân, bütçe, personel,
kullanıcı ve koleksiyon |
|
3b. Okul kütüphanesinin mekânı nasıl olmalı? Bütçe planlaması nasıl
olmalı? |
|
|
|
4a. Okul kütüphanesi personelinin görev, sorumluluk ve yeterlilikleri |
|
4b. Okul kütüphanesinde kullanıcı kitlesi; yaş gruplarına göre
çocukların okuma ve öğrenme ihtiyaçları |
|
|
|
5. Okul kütüphanesinde nitelikli koleksiyon oluşturma, basılı
ve elektronik kaynaklar 1 |
|
|
|
6a. Okul kütüphanesinde nitelikli koleksiyon oluşturma, basılı
ve elektronik kaynaklar 2 |
|
6b. Okul kütüphanesinde verilen hizmetlere giriş: Teknik
hizmetler ve kullanıcı hizmetleri |
|
|
|
7. Okul kütüphanesinde teknik hizmetler: seçme, sağlama,
kataloglama, sınıflama, yerleştirme ve ayıklama süreçleri 1 |
|
|
|
8a. Okul kütüphanesinde teknik hizmetler: seçme, sağlama,
kataloglama, sınıflama, yerleştirme ve ayıklama süreçleri 2 |
|
8b. Yeni bir kütüphane kurulurken dikkat edilmesi gerekenler |
|
|
|
9. Okul kütüphanesinde kullanıcı hizmetleri ve etkinlikler 1
(teori ve uygulama) |
|
|
|
10. Okul kütüphanesinde kullanıcı hizmetleri ve
etkinlikler 2 (teori ve uygulama) |
|
|
|
11. Okul kutuphanesinde verilecek eğitimler: Bilgi
okuryazarlığı 1 |
|
|
|
12. Okul kütüphanesinde verilecek eğitimler: Bilgi
okuryazarlığı 2 |
|
|
|
13. Bilgi okuryazarlığı eğitimi verme konusunda öğrenci
uygulamaları; genel tekrar ve değerlendirme |
|
|
|
14. Misafir sunumları: Seçkin okul kütüphanelerinde hizmet
veren üç meslektaşın sunumları |
|
|