Okul Kütüphaneleri


Karagözoğlu Aslıyüksek M.

  • Dersin Düzeyi: Lisans
  • Tasarlanan Ders Kodu: BBY4034
  • Öğretim Türü: Örgün Öğretim (Normal Öğretim)
  • Dersin Kapsamı: Teorik ve Uygulama
  • Akademik Yıl: 2013 - 2014
  • Ders İçeriği:

    Dersin içeriği aşağıdaki tabloda aktarılmaktadır:

     

    1.Okul kütüphaneciliğinin kapsamı, amaç ve hedefleri, misyon ve vizyonu.

     

    2.Okul kütüphaneciliğine ilişkin yönetmelikler, mevcut standartlar, dünyada ve ülkemizde durum...

     

    3a. Okul kütüphanesinin unsurları: mekân, bütçe, personel, kullanıcı ve koleksiyon

    3b. Okul kütüphanesinin mekânı nasıl olmalı? Bütçe planlaması nasıl olmalı?

     

    4a. Okul kütüphanesi personelinin görev, sorumluluk ve yeterlilikleri

    4b. Okul kütüphanesinde kullanıcı kitlesi; yaş gruplarına göre çocukların okuma ve öğrenme  ihtiyaçları 

     

    5. Okul kütüphanesinde nitelikli koleksiyon oluşturma, basılı ve elektronik kaynaklar 1

     

    6a. Okul kütüphanesinde nitelikli koleksiyon oluşturma, basılı ve elektronik kaynaklar 2

    6b. Okul kütüphanesinde verilen hizmetlere giriş: Teknik hizmetler ve kullanıcı hizmetleri

     

    7. Okul kütüphanesinde teknik hizmetler: seçme, sağlama, kataloglama, sınıflama, yerleştirme ve ayıklama süreçleri 1

     

    8a. Okul kütüphanesinde teknik hizmetler: seçme, sağlama, kataloglama, sınıflama, yerleştirme ve ayıklama süreçleri 2

    8b. Yeni bir kütüphane kurulurken dikkat edilmesi gerekenler

     

    9. Okul kütüphanesinde kullanıcı hizmetleri ve etkinlikler 1 (teori ve uygulama)

     

    10. Okul kütüphanesinde kullanıcı hizmetleri ve etkinlikler 2 (teori ve uygulama)

     

    11. Okul kutuphanesinde verilecek eğitimler: Bilgi okuryazarlığı 1

     

    12. Okul kütüphanesinde verilecek eğitimler: Bilgi okuryazarlığı 2

     

    13. Bilgi okuryazarlığı eğitimi verme konusunda öğrenci uygulamaları; genel tekrar ve değerlendirme

     

    14. Misafir sunumları: Seçkin okul kütüphanelerinde hizmet veren üç meslektaşın sunumları