Biyografi
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Radyo TV ve Sinema lisansının ardından yüksek lisansını Galatasaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde tamamlamıştır. Doktora derecesini Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nden almıştır. Doktora ders aşamasında Université Sorbonne Nouvelle Paris 3' de bulunmuştur. Akademik kariyerine başlamadan önce medya sektöründe çalışmıştır. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo TV ve Sinema Bölümü Radyo Televizyon Anabilim Dalı’nda Profesör olan Ateşalp’in temel ilgi alanları arasında televizyon endüstrisi, uluslarası iletişim, platform çalışmaları, izleyici araştırmaları yer almaktadır. Ateşalp, İletişim Teorileri, Medya Çalışmaları, Uluslarası İletişim gibi lisans ve lisansüstü dersler vermektedir.
Eğitim Bilgileri
2005 - 2011
2005 - 2011Doktora
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Anabilim Dalı, Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Galatasaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo,Sinema Ve Televizyon Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Küresel-yerel tartışmaları bağlamında "Recep İvedik"
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Anabilim Dalı
2005
2005Yüksek Lisans
Les problems de televisions locales en Turquie et leurs repercussions sur le processus de la production de l'information
Galatasaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriFransızca
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
2014 - 2018
2014 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
2002 - 2014
2002 - 2014Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1998 - 1998
1998 - 1998Muhabir
Aktüel Dergisi, Muhabir
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Kültürün küresel karşı-akışına örnek olarak Türk dizileri ve Türk dizilerinin Makedonya'daki üniversite öğrencileri tarafından alımlanması
TÜZÜN ATEŞALP S. (Danışman)
M.Sejfula(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal medyada tüketim kültürünün yansımaları: instagram’da moda bloggerları üzerine bir inceleme
TÜZÜN ATEŞALP S. (Danışman)
E.Hatice(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ulusötesi popüler kültüre örnek olarak Güney Kore dizileri ve Türkiye’de Güney Kore dizileri hayranları üzerine bir inceleme
TÜZÜN ATEŞALP S. (Danışman)
S.Kürşat(Öğrenci)
Makaleler
2020
20201. İnternette Dizi İzleme Pratiklerinin Dönüşümü: Aşırı İzleme (Bingewatching) Üzerine Bir Araştırma
TÜZÜN ATEŞALP S., BAŞLAR G.
Galatasaray İLETİ-Ş-İM
, cilt.32, ss.108-136, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20192. Dijital Hediyeleşme Kültürü Bağlamında Hayran Altyazıları: Puzzle Fansub Topluluğu
BAŞLAR G., TÜZÜN ATEŞALP S.
ILEF DERGISI , cilt.6, sa.1, ss.147-177, 2019 (Hakemli Dergi)
2015
20153. “Nitelikli Televizyon”: Medya Profesyonellerinin Perspektifinden Türk Televizyon Dizilerinde Nitelik
Tüzün Ateşalp S.
İleti-ş-im , sa.25, ss.9-37, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20154. Katılımcı Kültür Tartışmaları Ekseninde Sosyal Medyada Diziler Kardeş Payı Örneği
Tüzün Ateşalp S., Başlar G.
Intermedia International Peer Reviewed E-Journal of Communication Sciences
, cilt.1, sa.2015, ss.158-180, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20145. Ürün Yerleştirme ve Editoryal İçerik ile İlgili Artan Kaygılar Türkiye de Televizyon Draması Sektörü Örneği
TÜZÜN ATEŞALP S., TAŞDEMİR B.
İleti-ş-im Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , sa.21, ss.51-79, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
20126. Recep İvedik Kahramandan Ürün e
PEKMAN M. C., TÜZÜN S.
İleti-ş-im Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , sa.17, ss.9-29, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
20127. Turkish Television Dramas The Economy and Beyond
PEKMAN M. C., TÜZÜN S.
Cinema&Cie International Film Studies Journal , sa.19, ss.93-103, 2012 (Hakemli Dergi)
2007
20078. Türkiye ve Farklı Avrupa Ülkelerinde Yerel Televizyonların Ortaya Çıkış Süreci
TÜZÜN S.
MARMARA JOURNAL OF COMMUNICATION , sa.12, ss.201-213, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Türkiye’de Hayran Altyazısı (Fansub) Gruplarının İçerik Üretim Pratikleri: Puzzle Fansub Örneği
BAŞLAR G., TÜZÜN ATEŞALP S.
Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 18 - 19 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20182. İnternet Üzerinden Dizi İzleme Deneyimi Üzerine Bir İnceleme:Türkiye’de Bingewatching (Aşırı İzleme) Pratiği
TÜZÜN ATEŞALP S., BAŞLAR G.
16th International Symposium Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2015
20153. Adapting American Series to Turkish Television The Case of the O C
TÜZÜN ATEŞALP S., TAŞDEMİR B.
Media Across Borders, Londrina, Brezilya, 22 - 23 Haziran 2015
2013
20134. Emergence of Turkish Television Drama Sector as a Geo cultural Market
TÜZÜN S.
The International Association of Media and Communication Research (IAMCR), Dublin, İrlanda, 25 - 29 Haziran 2013
2012
20125. Indicators of Quality in Turkish Television Dramas from the Perspective of Media Professionals
TÜZÜN S.
ECREA 4th European Communication Conference, İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2012
2012
20126. The Role of the Blockbuster in the Revival of Turkish Cinema Sorak s G O R A and Baltaci s Yilmaz s A R O G
TÜZÜN S.
The Annual London Film and Media Conference, Londrina, Brezilya, 22 - 24 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2011
20117. Popular Nationalism in Television Advertising in Turkey
TÜZÜN S.
6th Middle Eastern and North African Popular Culture, University of Oxford & Universitat Wien, Viyana, Avusturya, 6 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2008
20088. Product Placement in Late Turkish Cinema
PEKMAN M. C., TÜZÜN S.
Communication In the Millennium, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2006
20069. The Problems of Local Televisions in Turkey and Their Repercussions on Information Production Process
PEKMAN M. C., TÜZÜN S.
IV. International Communication In the Millennium Symposium, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2006, ss.285-293, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Eleştirel Perspektiften Platform Çalışmaları
Başlar G. (Editör), Tüzün Ateşalp S. (Editör)
Dora, Bursa, 2022
2022
20222. Küçük Örneklemden Algoritmalarla İşlenen “Büyük Veri”ye: Televizyon İzleme Ölçümleri ve Netflix Örneği
TÜZÜN ATEŞALP S.
Eleştirel Perspektiften Platform Çalışmaları, Gülşah Başlar, Selin Tüzün Ateşalp, Editör, Dora, Bursa, ss.51-67, 2022
2015
20153. Kavramdan Pratiğe: Medya ve Tüketim.
Peksevgen B. (Editör), Tüzün Ateşalp S. (Editör), Binay A. (Editör)
Libra Kitap, İstanbul, 2015
2015
20154. Turkey's Emergence as a Regional Exporter of Television Drama Sector: Strengths and Challenges
TÜZÜN ATEŞALP S.
New Directions in Media, ISLAM K M BAHARUL, ROY NANDITA, Editör, Bloomsbury Publishing, Londrina, ss.99-117, 2015
2014
20145. The Past as a Spectacle: The Magnificent Century
TÜZÜN S., ŞEN TELCİ A.
Handbook of Research on the Impact of Culture and Society on the Entertainment Industry, Öztürk Gülay, Editör, IGI Global, Hershey, ss.182-203, 2014
2014
20146. The Past as a Spectacle: ”The Magnificent Century”
Şen A., Tüzün Ateşalp S.
Handbook of Research on the Impact of Culture and Society on the Entertainment Industry, Öztürk, R. Gülay, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.182-202, 2014
2010
20107. On the Stage and On the Screen: Actresses as one of the symbols of the Turkish Modernization Project
TÜZÜN GÜL S.
Not So Silent Women in Cinema Before Sound, Bull Sofia, Söderberg Widding Astrid , Editör, Stockholm University, Stockholm, ss.205-215, 2010
2004
2004