SANAT-OYUN, OYUNCAK-ESER İLİŞKİSİ KAPSAMINDA GÜZEL SANATLAR FAKÜLTELERİNDE OYUN VE OYUNCAK ATÖLYESİ ÖNERİSİ


Creative Commons License

Bahtiyar Ü.

Sosyal Bilimler Dergisi-SOBİDER, sa.33, ss.54-68, 2019 (Hakemli Dergi)

Özet

SANAT-OYUN, OYUNCAK-ESER İLİŞKİSİ KAPSAMINDA GÜZEL SANATLAR FAKÜLTELERİNDE OYUN VE OYUNCAK ATÖLYESİ ÖNERİSİ

Özet 

    Bu çalışma sanat-oyun, sanat eseri-oyuncak ilişkisi üzerinden birbirlerini besleyen ve de ayrık düştükleri noktalardan yola çıkarak sanat eğitimi kurumlarında oyun ve oyuncak atölyesi adı altında bir ortak alan önerisi oluşturmaktadır. Her ne kadar eğitimin ciddi bir alan, oyunun ise ciddiyettten uzak ve tanımlanmasının zor olduğunu düşünülse de; konuya sanat eğitiminde yaratıcılık, deneysellik ve estetik açıdan yaklaşılarak böyle bir alan önerilmektedir. Asıl hedef ise, gelecekte Güzel Sanatlar Fakültelerinde, hali hazırda var olan bölümler gibi, Oyun ve Oyuncak Tasarımı Bölümü oluşturulabileceğine işaret etmektir.  Oyun ve oyuncak atölyesi önerisine, Güzel Sanatlar Fakültelerinde bulunanan bölümler ve öğrencileri açısından bakıldığında" oluşabilecek sonuçlar heyecan verici olacaktır. Örneğin; medyada gördüğümüz parkur oyunlarının tasarımına İç Mimarlık bölümü öğrencilerinin; süper kahraman oyuncaklarına Heykel bölümü öğrencilerinin yaklaşımı gibi...  Böyle bir önerinin hayata geçmesi için gereken şey ise sanat eğitimi kurumlarında bu konuya ortak bir yaklaşım şeklinin geliştirilmesidir. Bu yaklaşım sanat, oyun, sanat eseri, oyuncak, sanatçı, ve oyuncu özneleri arasındaki benzerlikler ve farklar üzerine kurulmalıdır.