SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, cilt.3, sa.2, ss.21-35, 2013 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada öykü temelli öğrenmenin dördüncü sınıf Fen ve Teknoloji
dersinde uygulanmasının öğrenci ve öğretmenler üzerine etkisinin tespit
edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek amacıyla
örnek olay yönteminden faydalanılmıştır. Araştırma ilköğretim dördüncü
sınıfa devam eden A ve B şubelerinde öğrenim gören 48 öğrenci üzerinde
yapılmıştır. Araştırmada etkisi araştırılan öykü temelli öğrenme Fen ve
Teknoloji dersinin “canlılar dünyasını gezelim-tanıyalım canlılar ve
hayat” öğrenme alanında uygulanmıştır. Araştırmada veri elde etmek
amacıyla öğretmen ve öğrencilerle odak grup görüşmeleri yapılmıştır.
Elde edilen bulgulara göre ÖTÖ öğrencilerin akademik başarılarını
artırmakta öğrencilerin öğrenme sürecini sahiplenmesini sağlamakta ve
öğrenci motivasyonunu artırmaktadır.