Eurasian Research in Sport Science, vol.4, pp.34-52, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Antrenmanın başlıca amacı sporcuları müsabakalara en iyi şekilde hazırlamaktır. Genel hatlarıyla
incelendiğinde antrenman yöntemleri, doğrusal ve farklılıkla öğrenme olarak iki ana öğrenme yöntemi
içermektedir. Fakat hangi yöntemin daha etkili olduğu konusunda tartışmalar devam etmektedir.
Yaptığımız bu çalışmanın amacı farklılıkla öğrenme yönteminin antrenman programlarına eklenip 16-
18 yaş aralığındaki yarışmacı genç erkek takım basketbol oyuncularının, basketbol sporunun temeli olan
pas verme, şut atma, top sürme ve turnike parametreleri üzerindeki etki ve gelişimlerini test etmek ve bu
konudaki literatür açığını doldurmaktır.
16-18 yaş aralığındaki UPS Spor ve Kültür Kulübü Yarışmacı Basketbol Genç takımı oyuncularından
gönüllü olarak 24 erkek sporcu bu çalışmada yer almıştır. Çalışmada basketbol becerilerini test amacıyla
German Heidelberger Basketball Test kullanılmıştır. Oyuncular 12’ şer kişilik kontrol ve deney grubu olarak
ayrıldıktan sonra ön teste tabii tutulmuştur. Ön test sonrası sekiz hafta boyunca haftada dört gün, deney
grubuna, farklılıkla öğrenme yöntemi ile zenginleştirilmiş basketbol antrenman programı takip ettirilmiştir.
Kontrol grubu ise altı gün boyunca olağan basketbol antrenman programlarına devam etmişlerdir.
Analiz sonuçları için SPSS Statistics 23.0 programında Wilcoxon testi ve denekler arasındaki anlamlı
farklılık için ise T testi yapılmıştır. Beceri testinde ön test ile son test arasında istatistiksel olarak anlamlı
fark bulunmuştur (p<0.05). Kontrol ve deney grubu arasındaki anlamlı farka baktığımız T testinde iki grup
arasındaki tüm becerilerde anlamlı farklılık bulunmuştur. (p <0.05)