Yabancı Öğrencilerin Kimya Mühendisliği Programında Doktora Yaparken Karşılaştıkları Sorunlar


Creative Commons License

Kartal F., Özveren U.

7th International Student Symposium, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2021, ss.69-70

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Samsun
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.69-70
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İkinci Dünya Savaşı sonrasında yaşanan hızlı sanayileşme, teknolojik gelişmeler ve ulaşım sektörlerinin büyümesi ile ülkeler arasındaki insan trafiği büyük ölçüde artmıştır. Bu hızlı insan hareketliliğinden etkilenen sektörlerden biri de eğitimdir, özellikle günümüzde yükseköğretim öğrencileri farklı ülkelerdeki eğitim olanaklarından yararlanmak istemektedir. Dünyamızda büyük bir değişim yaşanıyor ve bunun sonucunda öğrenci hareketliliği hızla artıyor. Son yıllarda bir çok farklı ülkeden gelen on binlerce yabancı uyruklu öğrenci yüksek öğrenimlerini tamamlamak için Türk üniversitelerinde öğrenim görmeye başlamıştır. Bunun sonucu olarak; bu alanda dünyanın en fazla uluslararası öğrenci ağırlayan ülkelerinden biri hâline geldi. Ne yazık ki, akademik dünya da doktora öğrencilerinin sorunları ve karşılaştıkları problemler ile ilgili çok az çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmanın ilk amacı, kimya mühendisliği programındaki uluslararası öğrencilerin doktoraları boyunca karşılaştıkları zorlukları karakterize etmek ve olası çözümleri belirlemektir.

With the rapid industrialization, technological developments and the growth of transportation sectors that took place after the Second World War, human traffic between countries increased enormously. One of the sectors that has been affected by this rapid human mobility is the education; especially higher education students nowadays want to benefit from education opportunities in different countries. There is a great deal of change going on around us, and student mobility is growing quickly as a result. In recent years, tens of thousands of foreign students from many different countries have started to study at Turkish universities to complete their higher education. As a result of this, in this field, it has become one of the countries that host the most international students in the world. Unfortunately, there are very few studies on the problems and problems faced by doctoral students in the academic world. The initial objective of this study is to characterize the difficulties international students in chemical engineering program encounter throughout the course of their PhD, and to identify potential remedies.