in: Dijital Dönüşümün Turizme Yansımaları, Derya Semiz Çelik, Editor, Beta Yayınları, İstanbul, pp.1-10, 2022
"Yapay Zeka uygulamaları işletmelerin dijital dönüşümleri açısından önemli bir araştırma alanı olmakla beraber ilgili alan yazında kendine pek fazla yer bulamamış, ana tartışmaların dışında kalmıştır. Ancak giderek artan çeşitlilikte uygulamaların işletmeler tarafından kullanılması, uygulamaların giderek daha da yaygınlaşması ve güvenilirlik düzeylerinin yükselmesi ile daha çok ele alınması gerektiği görülmüştür. Bu bağlamda turizm ve seyahat bürolarının pek çok ihtiyacına cevap veren YZ uygulamalarını sınıflandırmak ve sektör bazlı değerlendirmeler yapabilmeyi hedefleyen yazımızda Raisch ve Krakowski’ye (2021)* atıfla iki yönetim uygulaması paradigmasını ele aldık. Bu iki paradigma üç farklı stratejik anlayış doğurmaktadır. Bunlar, sadece ogmantasyon odaklı YZ uygulamalarına yatırım yapmak, sadece otomasyon odaklı YZ uygulamalarına yatırım yapmak ve Her ikisine de göreceli ağırlık verecek bir yatırım stratejisi izlemek olarak sayılabilir."
*Raisch, S., Krakowski, S. 2021. “Artificial intelligence and management: The automation–augmentation paradox”. Academy of Management Review, 46(1), 192-210.